۰ نفر

هواداران ۶۱ میلیون تومانی!

۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۱
کد خبر: 162810
هواداران ۶۱ میلیون تومانی!

تیم دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر، در ۹ بازی از ۱۲ بازی خود در این فصل از لیگ برتر فوتبال با جریمه مالی زیادی از سوی کمیته انضباطی روبرو شده است که کمی عجیب است.

تیم فوتبال تراکتورسازی در لیگ شانزدهم در ۱۲ بازی به میدان رفته است که در ۹ دیدار آن از سوی کمیته انضباطی با جریمه مالی مواجه شده است. مجموع این جریمه‌ها ۶۱ میلیون تومان می‌شود که تا این مقطع از فصل، رقم عجیبی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، تراکتور در این فصل و تا هفته‌ی دوازدهم جمعا ۶۱ میلیون تومان جریمه شده است که عمده‌ترین دلیل آن شعارها و بی انضباطی برخی از تماشاگران است. تماشاگران پرشور تراکتور در این فصل قدری بی حوصله شده‌اند و حتی زمانی که داوران اشتباه‌های کوچکی انجام می‌دهند نیز اعتراض می‌کنند.

تراکتورسازان در لیگ شانزدهم به علت پروژه بازسازی چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز (ره) نمی‌توانستند از این ورزشگاه استفاده کنند و بازی‌های خانگی این تیم تا به اینجای فصل در ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی برگزار شده است. استفاده از این ورزشگاه که هم گنجایشش کمتر از یک ششم استادیوم یادگار امام تبریز است و هم چمن آن نسبت به یادگار امام کیفیت پایین‌تری دارد باعث پدید آمدن مشکلاتی برای سرخپوشان آذربایجان شده است؛ مشکلاتی که از بحث‌های پیش از دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی بر سر ظرفیت این ورزشگاه گرفته تا نزدیکی هوادارن به زمین مسابقه همراه بوده است.

تراکتورسازی در این فصل و بااستفاده از پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر عزم خود را برای قهرمانی جزم کرده است تا پس از سال‌ها بتواند قهرمانی را به هواداران پرشور آذربایجانی تقدیم کند اما عوامل دیگری نیز در این مسیر نقش مهمی را اجرا می‌کنند؛  عواملی مانند منابع مالی، کادرفنی و بازیکنان باکیفیت، زمین مناسب، حمایت هواداران و ... که برای کسب عنوان قهرمانی موثرند.

 ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی با گنجایشی نزدیک به ۱۰ هزار نفر نمی‌تواند منبع مالی مناسبی برای این تیم بالانشین جدول رده بندی باشد. ورزشگاهی که در آن تعداد بلیت‌های فروخته شده نیز کمتر از ظرفیت ورزشگاه است و همین علت باعث شده تا علاوه بر این که درآمد مالی نداشته باشد بلکه زیان آور نیز باشد. در بازی تراکتورسازی و پرسپولیس فقط ۵ هزار بلیت فروخته شد و این درحالی بود که سرخپوشان تبریزی به علت فحاشی و پرتاب سنگ و بطری توسط طرفدارانشان ۲۰ میلیون تومان جریمه شدند.

نزدیکی هواداران به زمین چمن و همچنین نداشتن صندلی در بخشی از این ورزشگاه باعث شده هواداران تراکتورسازی با اضطراب بیشتری بازی تیم محبوبشان را دنبال کرده و حتی در بازی با تیم همشهری یعنی ماشین سازی نیز به داور اعتراض کنند تا تیمشان با جریمه‌ای ۳۰ میلیون ریالی مواجه شود. نمونه دیگر آن بازی حساس تراکتورسازی با فولاد خوزستانی بود که در حال پیشرفت و بالا آمدن در جدول رده بندی بود. برخی از هواداران تراکتورسازی باز هم در آن دیدار به هر سوت داوری اعتراض کردند که حاصل آن جریمه‌ای ۱۰ میلیون تومانی برای تیم امیرقلعه نویی بود.

امیر قلعه نویی گفته است که چون در کشت چمن اطلاعات زیادی دارد،برای آماده شدن ورزشگاه یادگار امام تبریز باید به چمن این ورزشگاه فرصتی یک الی دو ماه داده شود و دیدارهای تراکتورسازان تا برهه‌ای از فصل در همین ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی برگزار شود؛ ورزشگاهی که باعث شده تا این تیم نتواند هم از حمایت کامل هواداران خود بهره مند شود و هم سطح بازی این تیم پایین بیاید.

بی شک سرخپوشان آذربایجان باید برای کسب عنوان قهرمانی حواسشان به چنین مسائلی باشد. جریمه‌های میلیونی به دلیل اعتراض و استفاده کردن از الفاظ ناپسند توسط برخی از تماشاگران بدون تردید تمرکز کادر مدیریتی و کادر فنی این تیم تبریزی را به هم خواهد زد که علاوه بر مدیریت تراکتورسازی، دوستداران این تیم نیز باید راه حلی برایش بیندیشند. همچنین استفاده از ورزشگاهی که هم در سطح لیگ برتر باشد، هم کیفیت بازی این تیم مدعی قهرمانی را پایین نیاورد، هم ظرفیت لازم برای یکی از پرطرفدارترین تیم‌های ایران را داشته باشد و هم دارای امکانات مناسب برای پرشورهای آذربایجانی باشد، از ملزومات حضور این تیم پرطرفدار در لیگ برتر است.