۰ نفر

تاج: به خاطر اعتراض، به مراسم AFC نرفتم

۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۳
کد خبر: 162329
تاج: به خاطر اعتراض، به مراسم AFC نرفتم

رئیس فدراسیون فوتبال ضمن توضیح دلیل اعتراض‌های فدراسیون به ای‌اف‌سی و تحریم مراسم برترین‌های قاره، از صحبت‌های جنجالی مسعود شجاعی انتقاد کرد.

مهدی تاج در حاشیه کلاس حرفه‌ای فوتسال گفت: سطح این کلاس بسیار بالاست و در دنیا جزو بهترین‌هاست. باید تلاش کنیم که در فوتسال کارهای ویژه‌ای انجام شود و همینطور سعی کنیم تشکیلات مجزایی برای فوتسال ایجاد کنیم که بتوانیم حق این رشته را ادا کنیم. به زودی هم بحث آکادمی فوتسال را پیگیری می‌کنیم که در آسیا نمونه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، تاج درباره اینکه چرا مراسم برترین‌های آسیا را تحریم کرد و به ابوظبی نرفت، گفت: اعتراض ما فقط به انتخاب برترین‌های آسیا نبود بلکه تبعیضی بود که احساس کردیم در حق فوتبال ایران روا داشته شده است. این مساله از درخواست عربستانی‌ها شروع شد. اگر یک کشور به دلایل فوتبالی بگوید که برای بازی به یک کشور دیگر نمی‌رود مثلا اگر ما بگوییم برای بازی فوتبال به قطر نمی‌رویم طبق قانون فیفا نتیجه سه بر صفر به سود قطر می‌شود. اما عربستان خیلی راحت گفت که در ایران بازی نمی‌کند و AFC به جای تنبیه این کشور رای‌گیری کرد و گفت بازی در جای بی‌طرف انجام شود.

او ادامه داد: دومین تبعیض در جشن برترین‌ها رخ داد که سهمی برای ایران قائل نشدند و حتی در ابتدا فوتسال ما نماینده‌ای هم نداشت. سومین تبعیض که بدتر از دو تای قبلی بود برگزاری بازی تیم ملی با سوریه در زمین «آب‌بازی» بود. ما ۴۰ روز قبل از بازی به AFC نامه دادیم و اعتراض کردیم اما این سازمان چشمش را بست و بازی را در شرایطی برگزار کرد که بهترین تیم‌ها هم در آن بهتر از مساوی نمی‌گرفتند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره نقش کفاشیان در AFC برای حمایت از ایران گفت: او هم اعتراض‌هایی می‌کند اما AFC فضایی دارد که امیدواریم که این سازمان تغییر رویه دهد که احساس کنیم رفتار عدالت‌گونه‌ای در آن انجام می‌شود.

تاج در پاسخ به این سوال که آیا نرفتنش به ابوظبی به خاطر تحریم AFC بوده یا به قول کفاشیان کار داشته که نرفته است، گفت: من قبلا هم گفته بودم که به خاطر اعتراض به ابوظبی نمی‌روم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره صحبت‌های مسعود شجاعی و احضارش به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: حرف‌های شجاعی پسندیده نبود. هنوز نمی‌دانم بحث در کمیته اخلاق چگونه بوده است اما حرف‌های شجاعی طوری بود که هیچ‌کدام از رسانه‌ها آن را منعکس نکردند. این حرف‌ها خوب و قابل قبول نبود.

مهدی تاج درباره برنامه تیم ملی نیز گفت: برنامه‌های تیم ملی تماما در مجموعه ما دیده شده و مورد بررسی قرار گرفته است. برنامه‌های لیگ هم توسط مدیران دیده شده و برنامه‌ریزی شده است. ما به جز برنامه‌های قبلی چیز جدیدی ایجاد نکردیم.

او درباره سرنوشت بازی دوستانه تیم ملی با ساحل عاج گفت: نمی‌دانم برای برگزاری این بازی چه اتفاقی افتاده است.

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال همچنین درباره کلاس‌های مربی‌گری برگزار شده در بخش بانوان اظهار کرد: ما یک سری برنامه‌ها با کشورهای اروپایی داریم که در حال حاضر با نروژ این برنامه را شروع کرده‌ایم و بعد از آن با هلند هم ادامه می‌دهیم تا فوتبال بانوان پیشرفت کند. تا امروز ۸ دوره از این کلاس‌ها برگزار شده و ۸ دوره دیگر باقی مانده است.

او ادامه داد: ما باید هزینه‌های این کلاس‌ها را به طور کامل پرداخت کنیم تا تعهدات‌مان با هلند و نروژ عملی شود. ما در نظر داریم که از همه استان‌ها افرادی به این کلاس‌ها بیایند و پس از آن با بازگشت به رسانه‌های خودشان، نفراتی را برای تیم ملی تربیت کنند. چاره‌ای هم جز این کار نداریم و باید این راه را برویم. راه توسعه در همه حوزه‌ها پرورش نیروی انسانی ماهر است. این کلاس‌ها در حال حاضر با حضور نروژی‌ها در بخش بانوان انجام می‌شود ولی وقتی که هلندی‌ها هم این کلاس‌ها را برگزار کنند، بخش آقایان هم اضافه می‌شود.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به اظهارات کفاشیان مبنی بر اینکه او از کمیته فوتسال برای گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۲۰ حمایت نمی‌کند، تصریح کرد: خوشبختانه ما امضاهای لازم برای گرفتن میزبانی را جمع‌آوری کرده‌ایم. همین دیروز تفاهم‌نامه‌ای با نیروی انتظامی امضا کردیم و تنها دو سه امضا دیگر باقی مانده و این طور نیست که از این کار حمایت نکنیم. همچنین ما از ژاپن که رقیب ما در گرفتن میزبانی است، جلوتریم چون امضاهای بیشتری جمع کرده‌ایم.