۰ نفر

مصائب شاگردان کی روش برای جنگ با سوریه؛

باران حریف شماره یک تیم ملی در مالزی

۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۵۶
کد خبر: 157798
باران حریف شماره یک تیم ملی در مالزی

شاید بسیاری از سوریه به عنوان حریفی سرسخت برای تیم ملی نام ببرند اما سرمربی تیم ملی در مالزی نگران یک حریف سرسخت تر برای ارائه نمایشی دلپذیر در راه حفظ صدرنشینی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، تنها سه روز تا بازی حساس با سوریه در روز پایانی دور رفت مقدماتی جام جهانی باقی مانده و در این مدت همه از این حریف جنگ زده به عنوان رقیبی سرسخت نام می برند در حالی که کارلوس کی روش بیشتر از سوریه به یک حریف سرسخت دیگر فکر می کند آن هم آب و هوای مالزی در روز بازی با سوریه و همچنین باران های سیل آسا و موسمی کشور میزبان برمی گردد.

موضوعی که در روز بازی ایران با پاپوآگینه نو به وضوح دیده شد و بازیکنان تیم ملی زیر بارش شدید باران مقابل حریف نه چندان سرشناس خود به برتری پرگل 8-1 رسیدند تا بلکه با این شرایط بازی کردن آشنا شوند. نکته کلیدی در این بارش ها به شرایط زمین بازی هم برمی گردد که سرمربی پرتغالی از آن به عنوان بزرگ ترین دغدغه اش در آستانه رویارویی با سوریه نام برده است.

باران در مالزی تقریبا ًهمیشه به صورت توفان همراه با آذرخش و صاعقه است که بیشتر در بعدازظهر شروع می شود و حدود یک یا دو ساعت ادامه می یابد.مالزی از لحاظ بارندگی در میان کشورهای دیگر رتبه ششم را دارد و ساکنان این کشور همواره روزهای بارانی پیش رو دارند گرچه این بارندگی همیشه به سرعت تمام می شود.آب و هوای گرمسیری و آفتاب شدید باعث بالا بودن نسبی رطوبت است که میزان رطوبت را در حدود 97% در روز و 62% در شب برآورد می شود،با این شرایط اگر از یک منطقه خشک به مالزی وارد شوید برای هماهنگی با چنین شرایط آب و هوایی به مشکل برخورد خواهید کرد.

بادهای موسمی شمال شرقی که از ماه اکتبر (مهر) تا مارس (اسفند) در سرتاسر دریای چین می وزد، باعث بارش باران های شدیدی در سواحل شرقی مالزی می شود. از همین رو شهر سرمبان به عنوان میزبان جدال سوریه و ایران از این قاعده مستثنی نیست و با وجود تمام پیش بینی ها از سوی سایت های معتبر هواشناسی دنیا به یکباره دستخوش تغییر شرایط جوی شده و باران های سیل آسایی را تجربه می کند. نکته ای که کی روش در تحقیقات به عمل آمده از آن مطلع شد و به همین خاطر نگرانی اش از این بابت را بروز داد.

بارش باران های سیل آسا یک طرف ماجرا است و کیفیت زمین چمن ورزشگاه عبدالرحمان شهر سرمبان سوی دیگر چون در روزهای بارانی چمن این ورزشگاه کیفیت خود را از دست می دهد و بازی روی این زمین تاب و توان زیادی می طلبد. کی روش در روزهای اخیر بارها از این بارش های موسمی به عنوان رقیبی سرسخت تر از سوریه نام برده و سعی کرده در تمرینات شاگردانش را برای رویارویی با این شرایط آماده کند که مصاف با پاپوآگینه نو به اذعان این مربی بیشتر از مسائل فنی از نظر آب و هوایی شاگردانش را آماده جنگ روز سه شنبه کرد.

در پیش بینی های آب و هوایی سایت های معتبر هواشناسی شرایط شهر سرمبان در طول سه روز باقی مانده تا بازی ایران و سوریه مدام ابری و همراه با رعد و برق و بارش باران گزارش شده که همین امر نشان می دهد نگرانی های کی روش بی مورد نیست. از آن بدتر این که در این روزها میزان رطوبت در سرمبان هم وحشتناک بالاست که این اتفاق روی وفق پیدا کردن بدن بازیکنان با شرایط آب و هوایی تاثیر فراوانی گذاشته است.