۰ نفر

تبریک رئیس کمیته جوانان فدراسیون به سعودی‌ها

مسابقه فوتبال ایران و عربستان تحت تاثیر مجادلات سیاسی دو کشور بود

۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۲۷
کد خبر: 154536
مسابقه فوتبال ایران و عربستان تحت تاثیر مجادلات سیاسی دو کشور بود

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال ایران صعود سعودی‌ها به فینال قهرمانی آسیا را به آنها تبریک گفت. او تاکید کرد که این بازی تحت تاثیر مجادلات سیاسی دو کشور قرار گرفته بود.

به گزارش الوسط بحرین، تیم ملی فوتبال جوانان ایران در نیمه نهایی قهرمانی رقابت های فوتبال آسیا در بحرین با نتیجه 6 بر 5 برابر عربستان تن به شکست داد و نتوانست به فینال راه یابد. با توجه به تنش بین دو کشور ایران و عربستان این دیدار از حساسیت زیادی برخوردار بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، فریدون معینی، رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال ایران در سخنانی که  روزنامه الوسط بحرین منتشر شده، درباره این بازی گفت: وضعیت سیاسی بین دو کشور عربستان و ایران روی این بازی تاثیر گذاشته بود. باید فوتبال را از سیاست جدا کرد. فوتبال باید رقابتی در زمین باشد و نه بیرون آن. هر دو تیم بازی خوب و لذت بخشی را به نمایش گذاشتند هر چند مسائل سیاسی باعث شد تا روی این بازی تاثیر گذارد. وقتی یک بازی 11 گل و تعدادی زیادی کارت دارد این نشان می دهد که بازیکنان هر دو تیم تمرکز لازم را نداشتند. به هر حال چنین مسائلی در فوتبال وجود دارد و این طبیعی است. به سعودی‌ها به خاطر صعود به دور بعد تبریک می گویم.

معینی درباره این سوال که چرا بازیکنان ایران بعد از بازی به بازیکنان عربستان تبریک نگفتند، گفت: چنین چیزهای در فوتبال زیاد اتفاق می‌افتد. حساسیت زیاد و فشار عصبی بالایی روی بازیکنان بود. میل زیاد به پیروزی و ناکامی در به تساوی کشیدن بازی باعث شد تا بازیکنان ایران بسیار ناراحت شوند و بعد از پایان بازی برای مدتی در زمین بمانند. من به عنوان یک مسئول فوتبالی ایرانی حتی قبل از اینکه این سوال را از من بپرسید صعود عربستان به فینال را به آنها تبریک گفتم.  شکر خدا ما هم بعد از 16 سال توانستیم به جام جهانی صعود کنیم و این خوشحال کننده است هر چند هدف ما صعود به فینال بود.