۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی :

افزایش سرمایه شرکت بازآفرینی شهری به ۱۰۰۰میلیارد تومان

۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۳۳
کد خبر: 299421
افزایش سرمایه شرکت بازآفرینی شهری به ۱۰۰۰میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از افزایش سرمایه این شرکت به ۱۰۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، هوشنگ عشایری اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبِ سال گذشته، افزایش سرمایه شرکت از حدود 163میلیارد تومان به 1000 میلیارد تومان است که در این رابطه اعضای مجمع، به ویژه همکاران در وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه همکاری قابل توجهی کردند.

عشایری با بیان اینکه برنامه ملی بازآفرینی شهری در نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با ریاست روحانی، 11  بهمن سال گذشته تصویب و ابلاغ شد، ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی هم 30 اردیبهشت ماه امسال به تصویب هیات دولت رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پنجمین جلسه آسیب‌های اجتماعی و تاکید ایشان به ضرورت فعال سازی ستاد بازآفرینی پایدار شهری، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند "در مورد حاشیه‌نشینی که وزارت راه و شهرسازی مسئولیت دارد، یک ستادی در قانون پیش‌بینی شده که ستاد خوب و کاملی است، اما باید فعال‌تر شود". به همین منظور، بررسی برنامه ملی بازآفرینی شهری دو بار در مجلس مطرح شد و شرکت بازآفرینی شهری ایران هم میزبان اعضای کمیسیون عمران مجلس بود.

عشایری با اشاره به اینکه وزیر راه و شهر سازی در خصوص بازآفرینی، مکاتباتی با سران سه قوه انجام داده است، بیان کرد: بر اساس نظر رئیس جمهور، اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری به این معنا است که دولت متوجه تبعات سنگین ناشی از زلزله‌، مشکلات ساکنان بافت های فرسوده و مردم کم توان و نسل جوان خانه اولی شده است.

مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران، برنامه ملی باز آفرینی شهری را برنامه ای کالبدی، اجتماعی، فرهنگی  و اقتصادی دانست.

عشایری بافت های هدف بازآفرینی را تعریف کرد و افزود: بافت های هدف بازآفرینی به پنچ گونه بافت تاریخی، بافت ناکارآمد میانی، سکونتگاههای غیررسمی، سکونتگاههای دارای پیشینه روستایی و بافت‌های ناهمگون شهری (اراضی ناکارآمد) تقسیم می شود. از ویژگی های بارز برنامه بازآفرینی شهری، اعطای تسهیلات ارزان قیمت به سمت عرضه و تقاضا همچنین اعطای تخفیفِ مشابه ساخت و ساز در مناطق محروم است.