۰ نفر

انبوه سازان زیادی گودبرداری‎ها را پُر کردند

۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴
کد خبر: 295962
 انبوه سازان زیادی گودبرداری‎ها را پُر کردند

نایب رئیس انجمن انبوه سازان تهران گفت: وضعیت فعلی بخش مسکن در کشور از سالها قبل قابل پیش بینی بود، در حال حاضر حدود ۶ سال رکود به بخش مسکن تحمیل شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، ایرج رهبر افزود: در ماههای پایانی سال قبل، در بازار مسکن جوی ایجاد شد که بازار مسکن از رکود خارج شده و دیگر همه چیز خوب است اما این حرف اشتباه است زیرا تنها عامل تحریک بازار مسکن وجود سوداگران و خیزش سرمایه های مردمی از بازار ارز و سکه به سمت مسکن بود که خیلی زود هم متوقف شد. اما در حقیقت، فقدان پشتوانه اقتصادی و نبود سیاستهای درست برای مسکن را می توان عامل علمی رکود نامید.

رهبر ادامه داد: عملکرد دولت در قبال مسکن جای تعجب دارد زیرا یکی از دغدغه های دولت، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی بوده دریغا­ که با حمایت از بخش مسکن می توانستند به این اهداف دست پیدا کند. دولت در سالهای اخیر از بخش مسکن غافل بوده است.

او در خصوص گرانی در بخش مصالح تصریح کرد: بعد از نوسانات عجیب و غریب در حوزه ارزی کشور شاهد افزایش باور نکردنی قیمت مصالح از جمله فولاد بودیم برای مثال فولاد از کیلویی 1600 تومان به 5600 تومان رسید. بسیاری از ساخت و سازکارها اعلام کردند پس از گودبرداری بدلیل گرانی مصالح گودال ها را پرکرده اند. همانگونه که آثار رکود قبلی هنوز هم مشهود است، آثار رکود فعلی هم در سالهای آینده چشم نوازی خواهد کرد.

رهبر گفت: روند افزایش نرخ مسکن پیش از نوسانات شدید ارزی کشور بود پس نمی توان گرانی اجاره بها و نرخ مسکن را متاثر از این موضوع دانست.

نماینده انجمن انبوه سازان کشور گفت: در حال حاضر بی توجه به استانداردهای متراژ بنا در تهران و شهرستانها، بدلیل اقبال بیشتر واحدهای لوکس و بزرگتر، سازندگان هم به سمت این نوع واحدها می روند.