۰ نفر

عضو کمیسیون عمران مجلس،

بازار خرید و فروش زمین سکه شد/ نقدینگی سرگردان حباب قیمت‌ها را بزرگ‌تر کرد

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۴
کد خبر: 294561
بازار خرید و فروش زمین سکه شد/ نقدینگی سرگردان حباب قیمت‌ها را بزرگ‌تر کرد

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه نقدینگی های سرگردان بازار خرید زمین را داغ کرده است، گفت: به دنبال گرانی زمین حباب قیمت مسکن بزرگ تر از حد تصور شد.

محمدرضا ملکشاهی ، با اشاره به روند رشد قیمت زمین در ماه های اخیر، گفت: متاسفانه رویه افزایش نرخ زمین به صورت مستقیم در نرخ مسکن سرشکن شده است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در نرخ مسکن قیمت تمام شده عامل تعیین کننده است، افزود: قیمت تمام شده با درصدی سود، قیمت نهایی کالا را معین می کند، به دنبال گرانی زمین و همچنین فراورده های ساختمانی رشد نرخ مسکن دور از انتظار نبود.

گرانی زمین همه مناطق کشور را درگیر کرده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه موقعیت جغرافیایی عامل مهمی در افزایش قیمت زمین در ماه های اخیر و حتی سال های گذشته بود، تصریح کرد: در حال حاضر در نقاط شمالی به نسبت جنوب تهران گرانی نرخ زمین مشهود است البته در ماه های اخیر مناطق جنوبی پایتخت نیز گرانی های بی سابقه را در حوزه مسکن و زمین تجربه کرده اند.

وی با بیان اینکه گران شدن نرخ زمین بسیاری از بازارها را نیز درگیر افزایش نرخ ها خواهد کرد، گفت: نوسانات ارزی در گرانی های اخیر بی تاثیر نبوده اما نقدینگی سرگردان عامل مهم تری در این حوزه است.

نقدینگی آفت بزرگی برای اقتصاد کشور بوده است

ملکشاهی با تاکید بر اینکه نقدینگی آفت بزرگی برای اقتصاد کشور بوده است، افزود: دولت نتوانسته نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند از این رو با غیر مولد شدن پول و کاهش سود تولید شرایط برای سوداگری در بخش مسکن فراهم شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه  نقدینگی بسیار درجامعه مردم را به سمت خرید سکه، طلا و حتی زمین  کشانده است، تصریح کرد: به دنبال افزایش نقدینگی خرید زمین افزایش یافته در نتیجه قیمت حبابی در این حوزه را شاهد هستیم.