۰ نفر

افتتاح ۱۶هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید

۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱
کد خبر: 294373
افتتاح ۱۶هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید

مدیر عامل شرکت عمران و شهرهای جدید گفت: در هفته دولت در شهرهای جدید ­پردیس ۵ هزار و ۴۰۰واحد و پرند۴ هزار واحد واگذار می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما،​­ ­حبیب الله طاهرخانی در نشست خبری که امروز ­در آستانه هفته دولت برگزار شد درباره تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید اظهار داشت: یکی از اقدامات ما،​­ برنامه ریزی برای تولید و عرضه ­مسکن در شهرهای جدید است.
وی افزود: بدلیل اینکه مسکن مهر در­۱۰ سال اخیر،​ توان ساخت را در سایر شهرها از ما گرفت که با به اتمام رسیدن ساخت و توزیع اغلب­ مسکن­ مهر..، ­­عرضه جدید مسکن را در شهرهای جدید خواهیم داشت.
طاهر خانی ادامه داد: برنامه ریزی برای ساخت و عرضه ۵۰ هزار واحد مسکن در شهرهای جدید صورت گرفته است که از این تعداد­ ۱۰ هزار واحد آن در هفته دولت ­انجام­ و ­مابقی واحد ها­ ­در ۲۲ بهمن ماه­ امسال­­اجرایی می شود.
وی گفت: مخاطب اصلی این واحد ها،​­ اقشار متوسط اجتماعی هستند زیرا می خواهیم تنوع جمعیتی در شهرهای جدید ایجاد کنیم.­
طاهر خانی اضافه کرد: مسکن شهرهای جدید از نظر متراژ هم با مسکن مهر متفاوت است و عموما بین ۱۰۰ متر است و نظام اجرایی ­‌در قالب­ مشارکت است. انبوه سازن هزینه ساخت را می پردازند­ و قرارداد مشارکت مورد پذیرش بانک است تا بتوانند تامین مالی کنند و در نهایت واحد ها بین ما و شریک ها تفسیم می شود­.
وی ادامه داد: ­با بانک مسکن مذاکره شده ­تا فهرست­ مسکن اولی ها را به عرضه مسکن ­متصل کنیم.
طاهر خانی گفت: بخش خصوصی مراقب سرمایه خود است و مجموعه شهرهای جدید را­ قبل شروع مسکن مهر با الگوی مشارکت مدنی ساختیم و شریک مالی،​ خود ارزیابی مالی می کند.­
وی افزود: شریک مالی،​ شرایط بازار را رصد­ می کند و‌ محدودیتی از نظر قیمت گذاری برای سازندگان نداریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن اولی اگر پیش خرید کند­ پس از افتتاح حساب،​ بانک بتدریج وارد­ طرح­ می کند.­
وی ادامه داد: در هفته دولت،​ ۱۶ هزار واحد افتتاح می شود که با این تعداد مجموع ­­افتتاحات،​ ­به ۲۷۰ هزار واحد می رسد.
طاهر خانی بیان­ کرد: در شهر جدید​­ ۵ هزار و ۴۰۰ واحد، پرند ۴ هزار واحد، هشتگرد ۳ هزار واحد، صدرا هزار و ۳۰۰ واحد، سهند۴۰۰ واحد و گلبهار ۸۰۰ واحد افتتاح می شود.