۰ نفر

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی:

اخذ مالیات از مسکن خالی در دستور کار است

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۵
کد خبر: 294143
اخذ مالیات از مسکن خالی در دستور کار است

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: دو میلیون و 600 هزار مسکن خالی در کشور شناسایی شده که اخذ مالیات از مالکان آنها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حامد مظاهری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در خرم آباد افزود: در این خصوص لایحه جدید به دولت تقدیم شده که در قالب آن شناسایی و جمع آوری اطلاعات این واحدها بر عهده شهرداری ها است.
وی اظهار داشت: تشخیص واحدهای خالی از ساکنان به دلیل بررسی های جزیی، کار سخت و پیچیده ای است اما با انجام آن توسط شهرداری ها، این منازل مسکونی به عنوان منابع درآمد پایدار شهری لحاظ خواهند شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مالیات اخذ شده از این واحدها توسط شهرداری ها تجمیع و در راستای تامین مسکن اقشار کم درآمد همان شهر هزینه می شود.
مظاهری گفت: بر اساس این لایحه که باید مصوبه نهایی هیات دولت را دریافت کند از تجمیع مالیات اخذ شده در بودجه دولت جلوگیری می شود.
او اضافه کرد: همچنین قانون اخذ مالیات از زمین های خالی شهری نیز که بیش از 10 سال اجرایی نشده اجرایی خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پیش از فرایند شناسایی زمین ها و اخذ مالیات شفاف نبود، اما لایحه ای برای راهکار اجرایی این مهم تدوین و تقدیم دولت شده است.

قراردادهای اجاره مسکن دو ساله می شود
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص برخی قیمت های نامتعارف اجاره بهای مسکن گفت: لایحه ای با قید 2فوریت به دولت ارائه شده که هدف اصلی آن افزایش سقف قرارداد اجاره منزل از یک سال به 2 سال و تعیین عدد مشخصی برای اجاره بها است.
مظاهری بیان کرد: بر این اساس، موجرانی که واحد مسکونی خود را 2 ساله تحویل مستاجر می دهند از تخفیف های مالیات بهره مند خواهند شد.
وی افزود: این لایحه نیز در کمیسیون اصلی لوایح دولت پیش بینی و برای بررسی در هیات دولت، ارسال شده است.