۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی:

بافت‌های فرسوده شهری باید مورد توجه قرار گیرند

۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۵۵
کد خبر: 292385
بافت‌های فرسوده شهری باید مورد توجه قرار گیرند

وزیر راه و شهرسازی گفت: مناطق حاشیه‌ نشین شهرها برخلاف بافت های فرسوده شهری، فاقد هرگونه اصالت و هویت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ، عباس آخوندی در چهل و هفتمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری افزود: بافت های فرسوده شهری دارای ثروت‌های اقتصادی، اجتماعی، هویت و اصالت هستند و باید در حوزه شهری مورد توجه قرار گیرند.
به گفته آخوندی، هنگام احیای بافت های فرسوده شهری، ساکنان می‌توانند در آن مناطق جذابیت گردشگری بیشتری ایجاد کنند و این پیامد ایجاد ثروت باشد.
وی افزود: بحث بازآفرینی شهری و بافت‌های ناکارآمد در حوزه اجتماعی مهم‌ترین مسئله کشور محسوب می‌شود و امروز یک سوم جمعیت شهری ایران در این مناطق ساکن هستند.
آخوندی خاطرنشان کرد : مساله بازآفرینی، حوزه اجتماعی و مشکلات مربوط به آن اختصاص به ستاد ملی بازآفرینی شهری ندارد، بلکه مساله اصلی تمام کشور محسوب می شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از 90 درصد مسائل در حوزه مسکن و شهرسازی تا 10 سال آینده مربوط به موضوع های اجتماعی است، گفت: تاکنون در کشور بر سر رفع مسائل اجتماعی موجود به وحدت نظر نرسیده‌ایم و نسبت به آن رویکردهای متعددی وجود دارد.
آخوندی گفت: بررسی نتایج 47 جلسه برگزار شده در ستاد ملی بازافرینی نشان می دهد که اکنون این هم نظری در سطوح میانی کشور تا حدی دیده شده و جلسات ستاد به طور منظم در شهرستان‌ها و استان‌ها در حال برگزاری است، اما در سیاست‌گذاری‌ها در سطح ملی هنوز هدف مورد انتظار محقق نشده است.
بیش از یک سوم مردم ایران در بافت های ناکارآمد شهری زندگی می کنند و در برنامه احیای بافت های فرسوده شهری قرار است 2700 محله در مدت 10 سال آینده نوسازی شود.