۰ نفر

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

گرانی ۵۰درصدی مسکن طی ۵سال طبیعی است

۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۴
کد خبر: 291462
گرانی ۵۰درصدی مسکن طی ۵سال طبیعی است

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پیش بینی ما این است که در نیمه دوم سال با ثبات بازار ارز بازار مسکن رونق گیرد گفت: افزایش ۵۰تا۶۰درصدی قیمت مسکن در ۵ سال متعادل است و طبیعی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در سومین روز از هجدهمین نمایشگاه صنعت و ساختمان حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از این نمایشگاه بازدید کرد.

در حاشیه این دیدار بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران استقبال از نمایشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حدود 919 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه حضور دارند. از مجموع 919 مشارکت کننده تعداد 804 شرکت داخلی بوده و 89 شرکت خارجی به طور مستقیم همچنین 26 شرکت نیز به صورت غیرمستقیم در نمایشگاه حضور خود را اعلام کرده اند.

وی ادامه داد: شرکت هایی که به صورت مستقیم در هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان حضور دارند از کشورهای ترکیه، چین، لهستان و هلند هستند. شرکت هایی  هم که به طور غیرمستقیم در نمایشگاه هستند از کشورهای نروژ، چک، ایتالیا، آلمان، برزیل، کره جنوبی، هند، فنلاند، فرانسه، انگلیس، هنگ کونگ، سوئیس، استرالیا، اتریش، ژاپن و اسپانیا حضور یافته اند.

عبداللهی با اشاره به اینکه صنعت ساختمان نقش موثری در ایجاد اشتغال دارد ادامه داد: رکودی که در چند سال گذشته در صنعت ساختمان حاکم شده ظرفیت اشتغال را در این بخش کاهش داده، امیدواریم با ثابت شدن نوسانات ارزی سهم بازار مسکن در اقتصاد افزایش یابد.

عبداللهی با بیان اینکه خوشبختانه حضور کشورهای خارجی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است گفت: عمده کشورهای حاضر در این نمایشگاه اروپایی بودند که این خود نشان‌دهنده بی اثر بودن تحریم ها بوده است.

عبداللهی به نقش تعاونی ها در صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: بسیاری از صنایع فولادی مرتبط با صنعت ساختمان در قالب تعاونی‌ها  فعالیت‌ می‌کنند و این خود نشانگر حضور مؤثر تعاونی ها در بخش ساختمان است؛ متأسفانه بسیاری از شرکت‌های صادرکننده به دلیل نوسات نرخ ارز در بخش صادرات لطمه خورده‌اند و زیان‌های بسیاری در این بخش دیده اند.

افزایش قیمت مسکن در 5سال متعادل بوده است/افزایش رونق بخش مسکن در صورت ثبات ارز

حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با حضور در این نمایشگاه با اشاره به اینکه پیش بینی ما این است که در نیمه دوم سال با ثبات بازار ارز بازار مسکن رونق گیرد گفت: افزایش 50تا60درصدی قیمت مسکن در 5 سال متعادل است و طبیعی است. اما بازارهایی مانند ارز افزایش حبابی داشته اند. بهترین سرمایه گذاری در بازار سرمایه است چرا که شفافیت بیشتری دارد.

مظاهریان با اشاره به اینکه از نیمه دوم سال گذشته بخش مسکن وارد رونق نسبی شد گفت:  صنایع پایین دستی بخش مسکن می تواند نقش موثری در ایجاد اشتغال داشته باشد. در حال حاضر اقتصاد در شرایط چالشی قرار دارد و هر گونه صحبت از تحریم آسیب زیادی به اقتصاد وارد می کند.