۰ نفر

تاکید بر اشتغالزایی و تاثیر صنعت ساختمان در افزایش تولید؛

آخوندی: لایحه جدید دولت برای بازار اجاره مسکن/ معافیت مالیاتی برای خانه‌های کوچک

۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶
کد خبر: 290820
آخوندی: لایحه جدید دولت برای بازار اجاره مسکن/ معافیت مالیاتی برای خانه‌های کوچک

وزیر راه و شهرسازی از تدوین لایحه‌ای در زمینه‌ی اجاره بهای مسکن و طرح پیشنهاد معافیت مالیاتی برای خانه‌های کوچک مقیاس خبر داد.

 عباس آخوندی درباره‌ پیشنهاد بانک مسکن در خصوص محدودیت ۱۵ ساله صندوق مسکن یکم و افزایش وام از محل اوراق گفت: ما پیشنهادات مختلفی در این زمینه داشتیم که از جمله آنها لایحه‌ای در حوزه اجاره مسکن است. همچنین پیشنهاد مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر مستغلات را مطرح کرده‌ایم و برای خانه‌های کوچک مقیاس که بیشتر بازار دارند معافیت ‌مالیاتی پیش‌بینی کرده‌ایم.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی گفت: پیشنهاداتی هم در حوزه بانک ارائه کرده‌ایم که ابتدا باید مراحل تصویب خود را در دولت و مجلس شورای اسلامی و شورای پول و اعتبار بگذارند تا به اطلاع عموم برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اشتغالزایی و تاثیر صنعت ساختمان در افزایش تولید ناخالص ملی گفت: ساختمان صنعتی است که اغلب صنعتگران هم بازار بین المللی دارند و می شود رویش حساب کرد.

آخوندی با اشاره به رشد پروانه های ساختمانی گفت: آمارها در ماه‌های اول سال نشان می‌دهد که به سمت توسعه و رونق بیشتر ساختمان حرکت کرده‌ایم. صنعت ساختمان یکی از صنایع پشتیبان مسکن است و می تواند به اشتغال در کشور کمک کند.

به گفته وی، نمایشگاه صنعت ساختمان برای تولیدکنندگان شرکت کننده در نمایشگاه به دلیل داشتن بازار صادراتی و بین المللی و رقابت خارجی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. در نمایشگاه امسال از دستاوردهای صنعت ساختمان با حضور ۹۱۹ شرکت کننده داخلی و خارجی رونمایی می شود. در این نمایشگاه شرکت‌هایی ازکشورهای ترکیه، چین، لهستان و هلند حضور مستقیم دارند و کشورهای نروژ، چک، ایتالیا، آلمان، برزیل، کره جنوبی، هند، فرانسه، انگلیس، سوییس و استرالیا نیز به طور غیرمستقیم شرکت کرده اند.