۰ نفر

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تحویل ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر در سال‌جاری

۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۹
کد خبر: 283853
تحویل ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر در سال‌جاری

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: قرار شده دولت در سال جاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های مسکن مهر اختصاص دهد که در صورت تحقق این موضوع ۱۵۰ هزار واحد را تحویل می‌دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احمد اصغری مهرآبادی اظهار کرد: طبق برآورد کارگروهی که در ریاست جمهوری تشکیل شده حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های زیربنایی و روبنایی مسکن مهر نیاز است که قرار شده ۱۴۰۰ میلیارد تومان در سال جاری اختصاص پیدا کند و اگر این اقدام صورت گیرد می‌توانیم ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر که هم‌اکنون از نظر ابنیه کامل هستند را تحویل دهیم.

وی افزود: به دولت پیشنهاد دادیم ۱۰۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه برای احداث زیرساخت‌های مسکن مهر اختصاص دهد که رییس‌جمهور به سازمان برنامه و بودجه دستور داده تا روی این موضوع کار کنند. از این رقم ۳۰۰ میلیارد تومان برای پردیس در نظر گرفته شده که امیدواریم این پول تا قبل از پایان فصل کاری تامین شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر درخصوص آخرین وضعیت ساخت واحدهای مسکونی گفت: از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر حدود ۲ میلیون واحد به اتمام رسیده است. از ۲۰۰ هزار مسکن باقی مانده هم ۱۰۰ هزار واحد فاقد متقاضی است که از دولت دو مصوبه گرفتیم و دولت محدودیت واگذاری مسکن مهر را حذف کرد. برای این‌که سرمایه‌های به کار رفته هدر نشود و منابع بانکی برگردد اگر شخص حقیقی پیدا نشد واحدها را به پیمانکاران طرف قرارداد می‌فروشیم.

واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر به مددجویان

مهرآبادی هم‌چنین با اشاره به مصوبه اخیر مجلس برای واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اظهار کرد: زمین را به قیمت منطقه‌ای به این عزیزان واگذار می‌کنیم و پیشنهاد دادیم مدت زمان دوران مشارکت از ۸ سال به ۲ سال کاهش یابد. این موضوع در کمیسیون فرعی اقتصادی دولت تصویب شده و به کمیسیون اصلی رفته است. انشاءالله تا دو هفته آینده در کمیسیون اصلی به تصویب می‌رسد که می‌تواند در واگذاری واحدهای فاقد متقاضی موثر باشد.

به گفته وی، بخشی از واحدهای مسکن مهر در دادگاه‌ها پرونده دارند که باید آن‌جا رسیدگی شود. به طور کلی از نظر ساخت، تعداد واحدهای بدون معارضی که به اتمام نرسیده بسیار اندک است. ولی برای تحویل واحدهای آماده نیازمند این هستیم که انشعابات و زیرساخت‌ها آماده شود.

 با توجه به تکمیل بودن واحدهای مسکن مهر در بسیاری از شهرهای جدید از جمله پردیس، پرند و هشتگرد، این واحدها برای تحویل، معطل تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی هستند؛ چرا که دولت معتقد است نباید واحدها را بدون خدمات به مردم تحویل داد. در هفته‌های اخیر متقاضیان مسکن مهر فاز ۵ پردیس گلایه‌هایی نسبت به عدم تحویل واحدهای داشتند که یکم تیرماه شرکت عمران شهر جدید پردیس اعلام کرد با توجه به موافقت برای پرداخت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به پیمانکار که ۸۰۰ میلیون تومان از این مبلغ به دست پیمانکار رسیده در روزهای آینده تحویل واحدهای مسکن مهر فاز ۵ پردیس آغاز می شود.