۰ نفر

دو عامل گرانی مسکن!

آخوندی: التهابات اقتصادی و موضوعات سیاست خارجی سبب بروز تنش در بازار مسکن شد/ راهکارهای تعدیل قیمت مسکن

۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷
کد خبر: 283223
آخوندی:  التهابات اقتصادی و موضوعات سیاست خارجی  سبب بروز تنش در بازار مسکن شد/ راهکارهای تعدیل قیمت مسکن

وزیر راه و شهرسازی درباره راهکارهای تعدیل قیمت مسکن گفت: التهابات اقتصاد کلان و موضوعات سیاست خارجی سبب بروز تنش در بازار مسکن شده است.

عباس آخوندی در نشست بررسی علل و عوامل تشنج در بازار مسکن بر راهکارهای حل معضلات این بازار با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون عمران مجلس، معاونان وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان اصناف و تشکل‌های بخش مسکن و صاحبنظران اقتصادی برگزار شد، با بیان اینکه سطح عمومی قیمت‌ها و همچنین اقتصاد کلان کشور در چند ماه اخیر با التهاباتی در بازار مواجه بوده است، اظهار داشت: این التهابات نگرانی‌هایی در حوزه‌های مختلف به وجود آورد و مسئولان در دولت و مجلس و همچنین فعالان بخش خصوصی و انجمن‌های صنفی به این موضوع حساسیت نشان دادند و رسانه‌ها نیز هر روزه تحلیل ارائه می‌دهند که نشان می‌دهد موضوع مهمی است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی ادامه داد: اگرچه تحولات اقتصادی ریشه در اقتصاد کلان دارد که در اَشکال مختلف خود را نشان می‌دهد، اما در بازارهای ارز، سرمایه، صنعت، تجارت و مسکن، این التهابات خود را نشان داده است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، مسائل سیاست خارجی نیز در حد خود انتظارات تورمی ایجاد کرده است که التهابات در بازارهای مختلف را در پی داشت.

آخوندی تصریح کرد: در بخش مسکن با لحاظ ابزارهایی که ما را محدود کرده، فرضیاتی را مطرح کرده‌ایم و نگاه درون‌بخشی به حوزه مسکن داشته‌ایم؛ هرچند که بخش مسکن نیز از اقتصاد کلان متأثر می‌شود. به همین دلیل از تمام صنوف و حِرف مرتبط با مسکن، اصحاب رسانه، افراد صاحبنظر، اساتید دانشگاه‌ها و نیز مسئولان دستگاه‌های ذیربط با بخش مسکن و مدیران حوزه‌های پولی، مالی و بانکی و نمایندگان مجلس دعوت کردیم تا در خصوص التهابات بازار مسکن رایزنی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی پیشنهادات اولیه‌ای تهیه کرده‌اند که رئوس اقدامات رفع التهابات بازار مسکن شمرده می‌شود که برخی از این اقدامات جدید بوده و برخی نیز تسریع در راهکارهای قبلی برای بخش مسکن خواهد بود.