۰ نفر

پیش‌بینی ستاریان از آینده قیمت مسکن

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۰۴
کد خبر: 271113
پیش‌بینی ستاریان از آینده قیمت مسکن

یک کارشناس مسکن با بیان این‌که قیمت‌ها نسبت به 20سال گذشته حدود 1500برابر افزایش یافته است، گفت: هیچ بازاری مانند مسکن امنیت سرمایه‌گذاری ندارد به شرطی که به آن نگاه بلندمدت داشته باشیم.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ بیت‌الله ستاریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره تاثیر نوسانات طلا و ارز بر بازار مسکن اظهار کرد: این بازارها کوتاه مدت هستند بنابراین تاثیر چندانی بر قیمت مسکن که بازار بلند مدتی است نخواهد گذاشت.

او با بیان این‌که از سال گذشته، افزایش قیمت و تعداد معاملات سال جاری قابل پیش‌بینی بود، تصریح کرد: از شهریور ماه سال گذشته حرکت مسکن به سمت رونق آغاز شد و پیش بینی ما این بود که این روند تا انتهای سال 97 به خصوص در ماه‌های خرداد و تیر ادامه دار باشد.

این کارشناس مسکن اضافه کرد: این افزایش در بخش سرمایه گذاری، معاملات و قیمت مسکن خواهد بود.

ستاریان درباره تاثیر لغو برجام در بازار مسکن توضیح داد: انتظار این بود در سال 98 بازار مسکن مجددا وارد مرحله رکود شود اما با خروج ترامپ از برجام، تصور ما این است که سرمایه جامعه دوباره به بخش مسکن بازگردد.

وی ادامه داد: افزایش قیمتی که از نیمه دوم سال گذشته شروع شده تا پایان سال جاری و با لغو برجام در سال 98 نیز ادامه دار خواهد بود.

این کارشناس با بیان این‌که بازار مسکن همیشه برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب بوده است خاطرنشان کرد: اگر به مسکن نگاه کوتاه مدت داشته باشیم، در زمان نوسان بازارهای طلا و ارز سرمایه گذاری درست نیست.

ستاریان اضافه کرد: اما به دلیل این‌که این بازار در ایران به عنوان کالای سرمایه‌ای شناخته می‌شود نباید به رکود و ضرر آن فکر کرد چرا که در زمان رونق این رکود جبران می‌شود.