۰ نفر

نرخ مسکن صعودی خواهد شد؟

۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۴۲
کد خبر: 232590
نرخ مسکن صعودی خواهد شد؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است: امکان رشد جهشی برای مسکن وجود ندارد اما در حد تغییر نرخ تورم، مسکن هم رشد کندی خواهد داشت.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد قلی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: وضعیت مسکن در ایران متفاوت است، هم درمقایسه با کشورهای هم‌جوار مثل عراق هم در ایران به دلیل مشکلات پیش آمده در مورد زلزله کرمانشاه. خسارت‌های وارد شده به واحدهای مسکونی غرب کشور، تقاضا را برای مصالح ساختمانی و ساخت و ساز مسکن افزایش داده است و این باعث تحرک در بخش مسکن خواهد شد.

وی گفت: بخش‌هایی که در اقتصاد ایران می‌توانستند درآمدزایی داشته باشند مثل صنعت و کشاورزی همچنان درحالت رکود است بنابراین انتظار تغییر قیمت مسکن وجود دارد اما تغییرات چشمگیری همچون سال های قبل نخواهد داشت.

یوسفی درخصوص افزایش قیمت مسکن در سال‌های قبل گفت: بانک ها طی سال‌های گذشته کار خرید و فروش مسکن انجام می‌دادند و در بسیاری مواقع به افزایش قیمت مسکن دامن می‌زدند چرا که نقدینگی به بخش مسکن سرازیر می شد. اما در شرایط فعلی هم بانک‌ها به دنبال مشتری هستند و هم آن‌هایی که ساخت و ساز کرده‌اند نتوانستند واحدهای خود را به فروش برسانند.