۰ نفر

سه‌هزار واحد مسکونی خسارت دیده بازسازی می‌شود

۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۵۳
کد خبر: 232012
سه‌هزار واحد مسکونی خسارت دیده بازسازی می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: آواربرداری و بازسازی3 هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه در شهرستان ثلاث باباجانی توسط بنیاد این استان انجام می شود.

رضا قادری افزود: از این تعداد، یک هزار و 500 واحد در مناطق شهری و یک هزار و 500 واحد در مناطق روستایی شهرستان ثلاث باباجانی بازسازی می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهار کرد: 8 تیم از مهندسین و کارشناسان فنی به همراه اکیپ ماشین آلات جهت عملیات برآورد، ارزیابی و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده به کمک زلزله زدگان این استان اعزام شدند.

وی افزود: این 8 تیم به مدت یک هفته این مناطق را مورد ارزیابی قرار داده و سپس هزینه های مورد نیاز برآورد و تعداد واحدهایی که باید بازسازی شوند توسط این تیم ها مشخص می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: علاوه بر کردستان، استان های دیگری از جمله آذربایجان غربی، همدان، مرکزی، اصفهان و لرستان نیز در بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه مشارکت دارند.

قادری در خصوص مناطق خسارت دیده استان کردستان نیز گفت: تیم های نیز برای برآورد خسارت ناشی از این زلزله به مناطقی خسارت دیده استان کردستان اعزام شده اند که پس از ارزیابی ها، اقدمات لازم برای بازسازی شروع می شود.

در جریان زلزله یکشنبه شب در استان کرمانشاه به 31هزار واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت وارد شده است.

زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.

کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.

زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.

دراین حادثه 432 نفر جان خود را از دست داده و 9 هزار 397 نیز مصدوم شدند.