۰ نفر

تضمین یارانه سود تسهیلات مسکن مهر تا ۲۵۰میلیون ریال

۱۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳
کد خبر: 230467
تضمین یارانه سود تسهیلات مسکن مهر تا ۲۵۰میلیون ریال

براساس مصوبات هیات محترم دولت، تسهیلات پرداختی بابت مسکن مهر تا سقف 250 میلیون ریال، مشمول تضمین یارانه نرخ سود بوده است که بر این مبنا، نرخ سود این تسهیلات برای شهر تهران معادل 9 درصد، برای مراکز استان ها 7 درصد و برای سایر شهرها و روستاهای کشور معادل 4 درصد است.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، کانال تلگرامی پایگاه اطلاع رسانی دولت چهارشنبه شب اعلام کرد، پس از افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از 250 میلیون ریال به 400 میلیون ریال طی دو مرحله و تصویب آن در شورای پول و اعتبار، نرخ سود این تسهیلات نیازمند طرح و تصویب در جلسه هیات وزیران بابت تضمین یارانه سود تسهیلات بوده تا این بخش از تسهیلات نیز مشمول نرخ های سود یارانه ای قبلی شود.

به عبارت دیگر، پرداخت مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات مسکن مهر از 250 میلیون ریال به 400 میلیون ریال تا نرخهای مصوب شورای پول و اعتبار به عهده دولت است.

به پیشنهاد بانک مرکزی، دایر بر موافقت دولت با تضمین یارانه مازاد 250 میلیون ریال به معاون اول محترم رییس جمهور ارسال شده و به موازات آن به بانک مسکن دستور داده شد نسبت به لغو بخشنامه شماره 96.216318 مورخ 1396.7.13 اقدام کند.

مراتب در نوبت طرح در جلسه هیات وزیران قرار دارد و با توجه به نظر مثبت دولت و در صورت تصویب، تاییدیه مورد نیاز برای اقدام به روال گذشته به بانک مسکن ارسال خواهد شد.

ضمنا، به آگاهی می رساند از زمان تصویب افزایش سقف این تسهیلات و ابلاغ آن به بانک مسکن، تاکنون بیش از 500 هزار فقره متمم قرارداد با نرخ های سود یارانه ای مطابق گذشته، تعهد و منعقد شده است.