۰ نفر

وام مسکن تعیین تکلیف نشد

۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۲۹
کد خبر: 227019
وام مسکن تعیین تکلیف نشد

در حالی قرار بود آخر مهرماه شرایط پرداخت وام‌های مسکن بنا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد مسکن تعیین تکلیف شود که یک روز از موعد مقرر گذشته ولی هنوز این اتفاق روی نداده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، حدود دو هفته پیش معاون ساختمان و مسکن وزیر راه و شهرسازی از آماده شدن بسته‌های پیشنهادی مسکن در زمینه‌های مختلف مطابق با نظر ریاست‌جمهوری خبر داد.

حامد مظاهریان در پاسخ به این پرسش که قرار بود هفته گذشته شرایط جدید اعطای وام مسکن اعلام شود،‌ اما چرا این اتفاق نیفتاد،‌ اظهار کرد: بسته‌های پیشنهادی مسکن را در زمینه‌های مختلف مطابق با نظر ریاست‌جمهوری و مجموعه دولت آماده کرده‌ایم که فرآیندهای خود را طی می‌کند.

اواسط شهریورماه جلسه‌ای با موضوع مسکن در حضور رییس‌جمهوری برگزار شد. طبق گفته یکی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی مطابق دستور رییس‌جمهوری جلسه‌ای تا پایان مهرماه (دیروز) با موضوع مسکن باید برگزار می‌شد. قرار بوده در این جلسه پیشنهادات جدید مسکن به روحانی ارائه شود.

این در حالی است که مشخص نیست جلسه مذکور برای تعیین تکلیف وام مسکن برگزار شده یا خیر. تنها موردی که در بخش مسکن شفاف است، رکود چندین ساله بر این حوزه است. رکودی که تلاش‌های برخی مسئولان را از بیم افزایش تورم بی‌سرانجام  گذاشته است.

غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی پیش‌تر کاهش دوره انتظار 12ماهه به 10 ماه، افزایش مدت بازپرداخت به 15 سال و کاهش سود به 8 درصد را از جمله تغییرات جدید وام مسکن اعلام کرده بود، خبری که پشت صحنه با واکنش بانک مرکزی روبه‌رو شد، مسئله‌ای که در نهایت باعث شد تا مرکز روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی چند روز بعد سخنان مشاور آخوندی را تکذیب کند.