۰ نفر

مسکن‌ با قیمت مناسب هم مشتری ندارد

۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶
کد خبر: 227015
مسکن‌ با قیمت مناسب هم مشتری ندارد

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر این‌که سود سپرده‌های بانکی آفت سیستم بانکی کشور است، گفت: واحدهای مسکونی ساخته شده در مناطق شهری خوب با قیمت مناسب هم مشتری ندارند.

فرشید پورحاجت با اشاره به اظهارات برخی مسئولان در خصوص خانه‌های خالی از سکنه در کشور، اظهار کرد:‌ متاسفانه به ناثواب اعلام می‌شود،خانه‌های خالی از سکنه،‌ ساختمان‌های لوکس هستند که بنده چنین اعتقادی را ندارم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی با بیان این‌که خانه‌های خالی از سکنه شامل ساختمان‌های عادی و لوکس در نقاط مختلف کشور است خطاب به مدیران و مسئولان مسکن کشور افزود:‌ اساسا مگر شاخص ساخت‌و ساز مسکن در شمال تهران، ملاک شناسایی خانه‌های لوکس است؟

وی با تاکید بر این‌که شرایط مورد نیاز برای ورود تقاضاهای مصرفی به بازار و خرید مسکن برای مردم مهیا نشده است، تصریح کرد: آن شرایط لازم را که باید دولت به وجود می‌آورد تا مردم بتوانند به راحتی صاحب مسکن شوند به وجود نیامده است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان ادامه داد: عدم فراهم شدن شرایط لازم و عدم تقویت قدرت خرید، مردم را مجبور کرده تا برای تهیه سرپناه وارد کانال بازار اجاره‌بها شوند.

پورحاجت اظهار کرد:‌ واحدهای مسکونی ساخته شده با قیمت هر متر 3 میلیون تومان در مناطق خوب شهری که از امکانات خوبی برخوردارند در حال حاضر مشتری ندارد.

وی دلیل این امر را این‌گونه توضیح داد:‌ « مردم نمی توانند پول این خانه‌ها را تامین کنند و بانک‌ها هم نتوانسته‌اند به تامین منابع مالی آسان به مردم کمک کنند.»

وی سود سپرده های بانکی را آفت سیستم بانکی کشور برای بخش تولید از جمله مسکن دانست.