۰ نفر

احتمال تغییر جزیی در آیین‌نامه کنترل ساختمان

۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۵۳
کد خبر: 209153
احتمال تغییر جزیی در آیین‌نامه کنترل ساختمان

طبق توافق صورت گرفته بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی قرار است اصلاحاتی جزیی در متن «آیین‌نامه کنترل ساختمان» اعمال شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، آیین‌نامه کنترل ساختمان که در روز چهارشنبه هفته گذشته توسط کمیسیون امور زیربنایی دولت به تصویب رسید طی نشستی که در روزهای آینده بین وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار خواهد شد، مورد بازنگری جزیی قرار می‌گیرد.

به دنبال اعتراض سازمان نظام مهندسی به برخی مفاد آیین‌نامه، تفاهمی صورت گرفته تا طی نشستی با حضور عباس آخوندی و فرج‌الله رجبی سوء‌تفاهماتی که ممکن است در خصوص آیین‌نامه برای سازمان نظام مهندسی ایجاد شده باشد برطرف شود. قرار بود فردا صبح رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان نشستی خبری با اصحاب رسانه داشته باشد که لغو شده و ظاهرا توافق با وزیر راه و شهرسازی علت این لغو بوده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که تغییراتی در حد ۲ درصد در متن اصلی اعمال خواهد شد و عباراتی تغییر می‌کند. یکی از مفاد اصلاحی مربوط به بازبینی نقشه‌ها است که قرار است در بعضی مواقع ضروری توسط سازمان نظام مهندسی انجام شود.

البته به احتمال زیاد متن اصلی آیین‌نامه تغییر کلی نخواهد داشت و فقط طبق بازخوردهایی که در روزهای اخیر ایجاد شده اصلاحات حدود ۲ درصد اعمال خواهد شد و به نظر می‌رسد این آخرین مشکل در راه اجرای آیین نامه کنترل ساختمان خواهد بود.