۰ نفر

لزوم توجه به کیفیت زندگی در شهرها

۴.۵میلیون خانه خالی داریم/ چه کسی باید خانه‌های خالی را از مالک به مصرف‌کننده برساند؟

۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۱
کد خبر: 207918
۴.۵میلیون خانه خالی داریم/ چه کسی باید خانه‌های خالی را از مالک به مصرف‌کننده برساند؟

رییس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان با اعلام این‌که ۴.۵ میلیون خانه خالی در کشور داریم، گفت:‌ از این به بعد با مسئولان قانون گریز به صورت قاطع برخورد می‌کنیم.

فرج‌الله رجبی در کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت و سازها، اظهار کرد:‌ در حوزه ملی و جهانی با مسائل مختلفی روبرو هستیم که باید برای آنها راه‌حل مهندسی پیدا کنیم. در بخش منابع آب،‌تولید انرژی،‌ مصرف بهینه و... مسائل خیلی جدی است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی تصریح کرد: یکی از ارکان کیفیت زندگی در شهرها مدیریت شهری در ساخت و سازهاست.

وی با بیان این‌که گرفتار مسائل مهندسی در کشور هستیم، افزود:‌ باید به بهره‌برداری ساختمان‌ها برای طولانی کردن عمر و بهبود کیفیت زندگی ساکنان توجه کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس‌ با بیان این‌که در مدیریت کشور نیازمند مهندسان هستیم، گفت:‌ 4.5 میلیون خانه خالی داریم که برنامه‌ریزان قادر نیستند به گونه ای عمل کنند تا بین متقاضی و فروشنده یک پل برای این خانه‌ها ایجاد کنند.

رجبی یادآور شد: چه کسی وجود دارد که این خانه‌ها را از مالک به مصرف کننده برساند،‌مهندسان می‌توانند این کار را انجام دهند و باید بیش از گذشته به این قشر اعتماد شود.

وی با بیان این‌که در وزارتخانه‌های اقتصادی که مهندسان به درد نخور حضور داشته اند عملکرد ضنعیف بوده است، اظهار کرد: تخصیص آب کار مهندسان است، اما کار را به مهندسان نمی‌دهیم و زراعت را از دست داده و برای مردم مشکل ایجاد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی از این به بعد اجازه نمی‌دهد هیچ مسئولی از قوانین مربوط به ساخت و سازها عدول کند و با تمام قدرت قانونی با کسانیکه اجازه ورود مهندسان به ساخت و سازها را نمی‌دهند،‌برخورد می‌کنیم.

رییس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان گفت:‌ از مسئولان و رییس جمهوری توقع داریم در عرصه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی از وجود مهندسان استفاده کنند.