۰ نفر

راهکارهای رونق بازار مسکن مطرح شد

۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷
کد خبر: 195815
راهکارهای رونق بازار مسکن مطرح شد

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: کاهش قیمت مسکن با استفاده از تکنولوژی‌های بالا و افزایش قدرت خرید به ویژه برای جوانان، راهکارهایی هستند که باعث ایجاد رونق در بازار مسکن خواهند شد.

غلامرضا سلامی درباره پیش‌بینی از بازار مسکن در سال جاری و احتمال خروج از رکود در شش ماهه دوم افزود: تعریف من از رکود و رونق در مسکن با تصور برخی از رونق که همان بورس بازی است، متفاوت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، وی نزدیک شدن عرضه و تقاضا در بازار را تعریف خود از رونق عنوان کرد و افزود: هر زمان برابر هر تقاضا، یک عرضه وجود داشته باشد، رونق خواهیم داشت؛ اما متاسفانه رویکرد به مسکن در گذشته باعث شده تا کالای مصرفی و مورد نیاز مردم به وسیله‌ای برای بورس بازی تبدیل شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سیاست در بازار مسکن بدین صورت نبوده که انبوه سازان، مسکن مورد نیاز طبقه متوسط و متوسط روبه پایین را بسازند؛ در حال حاضر می بینیم که در بازار تقاضا برای مسکن طبقه متوسط بسیار بالاتر از عرضه آن است با این حال به دلیل قدرت خرید پایین، امکان خرید وجود ندارد و قیمت ها بسیار بالا است.

سلامی سیاست وزارت مسکن برای خروج از رکود در این بخش را افزایش تسهیلات مسکن به همراه کاهش نرخ سود آن عنوان کرد و گفت: متاسفانه با وجود افزایش تسهیلات و کاهش نرخ سود، همچنان فاصله بین قیمت واحدهای متوسط و قدرت خرید طبقه متوسط و متوسط رو به پایین و به ویژه جوانان بالا است و در صورتی که بدنبال رونق هستیم، باید این فاصله کاهش یابد.

وی ادامه داد: باید مسکنی را تولید کنیم که هم تکنولوژی بالا و هم قیمت پایینی را داشته باشیم؛ همزمان باید قدرت خرید طبقه متوسط و جوانان را بالا ببریم تا رونق در مسکن ایجاد شود.

مشاور وزیره راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با کمک دولت، نرخ بهره تسهیلات مسکن جوانان به کمتر از ۱۰ درصد رسید و میزان تسهیلات نیز مقداری بالا رفت؛ این موضوعات باعث شد تا استقبال جوانان به نسبت گذشته افزایش یابد.