۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

گره رکود مسکن بعد از انتخابات باز می‌شود؟

۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۵۶
کد خبر: 183266
گره رکود مسکن بعد از انتخابات باز می‌شود؟

پیش‌بینی کارشناسان و صاحبنظران حوزه مسکن نشان می‌دهد انتخابات سال آینده مقطع حساس و سرنوشت سازی برای بازار مسکن است.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، مدت بیش از 3 سال است که بازار مسکن در رکود به سر می برد، در سال گذشته هم با وجود مثبت شدن رشد اقتصادی و نوسانات مثبت سایر بازارهای مالی همچنان رشد این بخش منفی بود. این وضعیت باعث شده است که خانه های خالی زیادی در کشور وجود داشته باشد اما در مقابل متقاضیانی که توان خرید مسکن ندارند.

برخی از صاحب نظران معتقد هستند که سال 1396 سال خوبی برای مسکن است و در مقابل عده ای هم اما و اگرهای بسیاری برای بهبود مسکن قایل هستند. در این گزارش کارشناسان دیدگاه خود را پیرامون پیش بینی از وضعیت مسکن در سال جاری با اقتصاد آنلاین در میان گذاشتند.

بیت الله ستاریان: با توجه به افزایش فروش نفت در سال 95 می توان انتظار داشت که بازار مسکن تا اواخر نیمه اول سال 96 شاهد افزایش در حجم معاملات، افزایش قیمت و افزایش ساخت و ساز باشد.

آلبرت بغازیان: سال 96 هم مسکن همانند سال 95 خواهد بود و قدرت خرید افزایش نخواهد یافت.

صادق الحسینی: طی دو سال آینده مسکن کالای جذابی برای سرمایه گذاری نیست و جهش قیمتی در بخش مسکن هم با رشد 30 درصدی نرخ ارز محقق خواهد شد.

حسام عقبایی: سیگنال های بازار مسکن در سال 95 نشان می دهد که بهار مسکن بعد از انتخابات خواهد بود و به شکل بارزی معامله های مسکن افزایش خواهد یافت.

مهدی سلطان محمدی: بازار مسکن در سال 96 شاهد رونق است، اما قیمت ها از تورم پیشی خواهد گرفت.

مقداد همتی: سرنوشت مسکن به طور مستقیم به انتخابات دولت آینده متکی است. در صورتی که دولت دوازدهم ادامه دهنده مسیر دولت کنونی باشد، باید گفت اتفاق خاصی در حوزه مسکن رخ نخواهد داد.

فرهاد بیضایی: در بازار مسکن شاهد جهش خاصی نخواهیم بود، تا نیمه اول سال، چون هنوز شرایط برای تغییر معادلات در این بازار مهیا نیست. اما رکود هم با سرعت گذشته ادامه نخواهد یافت.

ایرج رهبر: بازار مسکن در حالت انتظار به سر خواهد برد و بیشتر وعده های انتخاباتی در فضای افکار جامعه جولان می دهد. اما احتمال دارد دولت یازدهم پیش دستی کند و برنامه های کوتاه مدت را پیاده سازی کند.