۰ نفر

مسکن مهرهای بدون متقاضی به دانشجویان رسید

۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۰:۳۱
کد خبر: 182677
مسکن مهرهای بدون متقاضی به دانشجویان رسید

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بدون متقاضی بودن ۱۲۰ هزار واحد مسکن مهر از برنامه‌ریزی برای واگذاری این واحدها به پیمانکاران و تبدیل آنها به خوابگاه دانشجویی خبر داد.

احمد اصغری مهرآبادی در حاشیه تحویل، اسکان و افتتاح 1200 واحد مسکن مهر پردیس اظهار کرد: تاکنون از 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر یک میلیون و 830 هزار واحد افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است. 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه حدود 270 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده، تصریح کرد: از این تعداد 19 هزار واحد در بافت فرسوده قرار دارد و 255 هزار واحد دیگر نیز نیمه‌تمام است که 65 درصد آنها دارای مشکلات عدیده‌ای هستند. 

اصغری با اشاره به اینکه به دنبال مشتری برای واحدهای بدون متقاضی هستیم، افزود": حدود 110 هزار واحد بدون متقاضی است که در نظر داریم یا این تعداد واحد را به پیمانکاران واگذار کنیم یا اینکه آنها را تبدیل به خوابگاه دانشجویی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این واحدها نیمه‌تمام باقی نمی‌ماند و آنها را می‌سازیم، یادآور شد: در دولت یازدهم 850 هزار واحد مسکن مهر تحویل شده است و علاوه بر این سند اعیانی 54 درصد واحدهای مسکن مهر صادر شده است. 

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اختصاص هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای وزارتخانه‌ها یادآور شد:‌ از این رقم 200 میلیارد تومان به وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافته که وزارت راه نیز این مبلغ را در اختیار شهرهای جدید قرار داده است. 

اصغری با یادآوری اینکه شهرهای جدید نیز 130 میلیارد تومان را به دلیل اهمیت در اختیار شرکت عمران پردیس قرار داده است، بیان کرد: همه دستگاه‌هایی که در قانون ساماندهی آمدند باید به تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر کمک کنند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 20 هزار واحد آماده افتتاح داریم که به دلایل جزیی کار افتتاح را پس از عید انجام می‌دهیم، بیان کرد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت تهران 2500 واحد آماده افتتاح است.