۰ نفر

آپارتمان‌های ۱۵ متری و کرامت انسانی +عکس

۲۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۵۴
کد خبر: 177409
 آپارتمان‌های ۱۵ متری و کرامت انسانی +عکس

شکاف طبقاتی روز به روز بیشتر می شود و در این میانه هیچ تعادلی حداقل در وضعیت مسکن دیده نمی شود.

مدت هاست که بحرانی است برای مسئولان کشور، هرم جمعیتی ایران بعد از سال 58 به شکلی است که جامعه سی میلیونی اضافه شده بعد از این سال حالا سی ساله است و به دنبال سقفی است که بتواند زیر آن زندگی کند، همین است که به یکباره درخواست مسکن در بازار ایران سی میلیونی شده اما توان خرید بسیار کم است. شکاف طبقاتی روز به روز بیشتر می شود و در این میانه هیچ تعادلی حداقل در وضعیت مسکن دیده نمی شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جام جم، با پرسه ای در میان آگهی های فروش مسکن و آپارتمان ها واقعیت این شکاف طبقاتی بیشتر به چشم می آید، از آگهی های «لاکچری» که این روزها خوب در فضای مجازی ابزاری برای تفاخر است گرفته تا قفس هایی برای زندگی، جایی که قرار بود به قول فرهاد «تن‌پوشِ هراس ما» باشد.

وقتی شب نشینی منسوخ می شود

درآمدهای کم و بیکاری و هزینه های گزاف اجاره مسکن و البته بسیاری معضلات دیگر در شهرهای بزرگ یکی از دلایل اقبال به خرید خرید خانه با متراژ کم است. این خانه ها اتفاقا در بازار مسکن رواج بیشتری دارد؛ آنقدر که خانه های زیر 30 متر در همان مرحله ساخت پیش فروش می شوند.

در سال های اخیر قیمت واحدهای مسکونی در کلان شهرها و به خصوص در شهر تهران با افزایش بی سابقه ای روبرو شده است و حتی این قیمتها به نسبت درآمد ساکنان آن، از شهرهای بزرگ دنیا هم پیشی گرفته است. در این بین، نه تنها قدرت خرید مردم افزایشی نداشته بلکه به دلیل تورم با کاهش مواجه شده است.

شهر تهران به عنوان پایتخت ایران با جمعیت زیادی روبرو است که این شاخص در کنار افزایش تورم این شهر را تبدیل به گران ترین شهر کشور کرده و وجود تفاضای زیاد برای مسکن، موجب ایجاد شگردهای زیادی برای ساخت آپارتمان شده است.

یکی از این اقدامات که عمدتا از سوی بساز بفروش‌ها انجام می گیرد، ساخت خانه های بسیار کوچک در پایتخت است که آنقدر کوچک هستند که از آن فقط برای خوابگاه می توان استفاده کرد و در واقع یک آشیانه کوچک به شمار می رود.

البته در گذشته ساخت خانه های کوچک از سوی برخی از انبوه سازان مطرح شده بود اما همان زمان کارشناسان به مقابله با این دیدگاه پرداختند و اعلام کردند که زندگی ایرانی که اساس آن خانواده و شب نشینی های خانوادگی است، نمی‌تواند در خانه های کوچک و کمتر از 40 متر زندگی کند و چه بسا افراد را با مشکلات اجتماعی روبرو کند.

آگهی آپارتمان

آگهی آپارتمان