۰ نفر

طرح سوال از شهردار در رابطه با ملک مسکونی که مجتمع تجاری شد

۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷
کد خبر: 153167
طرح سوال از شهردار در رابطه با ملک مسکونی که مجتمع تجاری شد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: نامه مرتبط با تغییر کاربری یک ملک و تبدیل آن به یک مجتمع تجاری در خیابان شریعتی به شهردار تهران ارسال شده است.

ابوالفضل قناعتی گفت: 18 مهر تذکری در رابطه با تغییر کاربری یک ملک مسکونی در منطقه 7 شهرداری تهران در جلسه غیر علنی شورا مطرح شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی افزود: پس از آن، این تذکر به صورت مکتوب در اختیار رئیس شورای شهر تهران قرار گرفت تا از طریق دفتر رئیس شورا، نامه ای به شهردار تهران ارسال شده و از وی خواسته شود که برای ارائه توضیحات و قانع کردن اعضا به شورای شهر تهران بیاید.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم ارائه توضیحات از سوی شهردار تهران در رابطه با تخلف صورت گرفته در منطقه 7 خاطرنشان کرد: در کوچه گوهر واقع در خیابان شریعتی، ملکی وجود دارد که تغییر کاربری داده و بدون رعایت طرح تفصیلی تهران، به یک مجتمع تجاری تبدیل شده است.

قناعتی تاکید کرد: پس از ارائه نامه به شهردار تهران، وی به مدت یک ماه فرصت خواهد داشت که برای پاسخ دادن در شورا حاضر شود و در صورتی که پاسخ وی به اعضا قانع کننده نباشد، طرح سوال وارد مرحله ای دیگر خواهد شد.

وی در خصوص رای کمیسیون ماده 100 در رابطه با مجتمع تجاری احداث شده در منطقه 7 اظهارکرد: رای کمیسیون ماده 100 مبنی بر تخریب این بنا است و این طور به نظر می رسد که تغییر و تحولات صورت گرفته در راس شهرداری منطقه 7 طی مدت زمان گذشته نیز بی ارتباط با این تخلف ها نباشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه شهردار تهران با مسئولان امنیتی پایتخت در رابطه با تخریب اضافه بنای پاساژ علاء الدین اذعان کرد: با حضور شهردار تهران و مسئولان امنیتی پایتخت جلسه ای در خصوص پاساژ علاء الدین برگزار شد و در این جلسه مسئولان فرمانداری تهران اعلام کرده اند که شهرداری پس از ارائه نظر سازمان نظام مهندسی مبنی بر بدون خطر بودن تخریب، می تواند کار تخریب اضافه بنای پاساژ علاء الدین را آغاز کند.

قناعتی تصریح کرد: فرمانداری تهران بار دیگر جلو تخریب اضافه بنای پاساژ علاء الدین را گرفت و تخریب را به ارائه برنامه از سوی شهرداری موکول کرده است.