۰ نفر

افتتاح 300 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری

سرمایه‌گذاری 400 هزار میلیاردی مردم در مسکن مهر

۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۱
کد خبر: 136475
سرمایه‌گذاری 400 هزار میلیاردی مردم در مسکن مهر

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر از افتتاح 300 هزار مسکن مهر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با افتتاح این تعداد واحد مجموع افتتاح‌ واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم به یک میلیون واحد می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، احمد اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه اسکلت و سقف 2 میلیون و 150 هزار واحد مسکونی مهر تاکنون به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: مجموع قراردادهای منعقد شده با بانک‌های عامل در حوزه مسکن مهر 2 میلیون و 215 هزار واحد مسکونی است که 2 میلیون و 76 هزار واحد مسکونی سفت‌کاری شده و نازک‌کاری یک میلیون و 908 هزار واحد مسکونی نیز به پایان رسیده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به طور متوسط در دولت یازدهم سالانه 240 هزار واحد مسکونی افتتاح شده، گفت: این واگذاری منوط به تأمین خدمات زیربنایی است چرا که دولت در 1.5 ماه اخیر مصوبه‌ای را در جهت تسریع افتتاح‌های واحدهای مسکونی ابلاغ کرد تا کمکی به تأمین خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر کند.

به گفته وی، در یک بند از این مصوبه مقرر شد از اسناد خزانه اسلامی هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد و همچنین 400 میلیارد تومان نیز در اختیار وزارت نیرو و در یک بند دیگر 250 میلیارد تومان برای تأمین خدمات زیربنایی در اختیار وزارت نیرو قرار خواهد گرفت همچنین وزارت راه و شهرسازی 700 میلیارد تومان برای تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر مصرف کرده است.

وی با اشاره به اینکه از 82 هزار واحد مسکن مهر پردیس 35 هزار واحد آماده شده که به دلیل نداشتن آب و برق امکان تحویل آنها وجود ندارد، گفت:در سطح کشور 230 هزار واحد آماده است که به دلیل نداشتن  خدمات زیربنایی امکان تحویل آنها وجود ندارد.

مهرآبادی  تصریح کرد: به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده تا واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی که تعداد آنها 118 هزار واحد است را به فروش برساند تا بخشی از منابع مورد نیاز برای اجرای طرح تامین شود ، تا کنون 1500 نفر برای این واحدها ثبت نام کردند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت:حجم قراردادهای بانک مسکن پرداخت 50 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات است که  تا کنون 46 هزار و 700 میلیارد تومان پرداخت شده و در مجموع بانک مسکن باید 55 هزار و 500 میلیاردتومان تسهیلات بپردازد.

به گفته او حجم آورده مردم در این طرح حدود 400 هزار میلیارد ریال براورد شده است.