۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

تشریح دلایل کارت زرد مجلس به اردکانیان/ وزارت نیرو حق‌آبه را می‌فروشد

۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۰
کد خبر: 309456
تشریح دلایل کارت زرد مجلس به اردکانیان/ وزارت نیرو حق‌آبه را می‌فروشد

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه وزارت نیرو در مورد حق‌آبه ها به قانون تن نمی‌دهد، گفت: متاسفانه از آنجا که شاهد فروش حق‌آبه و تضییع شدن حق کشاورزان هستیم، مجلس به وزیر نیرو کارت زرد داد.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ حسن کامران در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: سوالی که از رضا اردکانیان داشتم و در صحن مجلس مطرح شد، در خصوص علت جاری نشدن حق‌آبه کشاورزان شرق اصفهان در رودخانه زاینده‌رود و به غارت رفتن حق‌آبه این کشاورزان بود و این موضوع در حالی رخ می‌دهد که حق‌آبه باید به شکل عادلانه توزیع شود و این در حالی است که ماده 42 قانون هم بر توزیع عادلانه آب تاکید دارد و در برنامه ششم توسعه هم این موضوع آورده شده است.

کامران با بیان اینکه وزارت نیرو به جای اینکه به فکر کشاورزان باشد، آب فروشی می‌کند، گفت: وزارت نیرو حق‌آبه را گران می‌فروشد و در مقابل پولی هم به کشاورزان پرداخت نمی‌کند. حتی این وزارتخانه اراده ندارد که رودخانه را ساماندهی کند و این در حالی است که ساماندهی رودخانه جلوی آب دزدی را می‌گیرد و از هرز و هدر رفتن آب جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند، عنوان کرد: کشاورزان زمانی که به دنبال گرفتن حق شان هستند، تجمع می‌کنند و تجمعات آنها اصلا جنبه سیاسی ندارد اما برخورد مناسبی با این قشر زحمتکش نمی‌شود.

کامران با اشاره به اینکه در شرق اصفهان یک دهه است که به کشاورزان دروغ گفته می‌شود، گفت: طبق قوانین حق‌آبه را نمی‌توان فروخت و نباید به بخش های صنعت و شرب داده شود و اگر اضطراری هم وجود دارد، باید قیمت گذاری شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه پاسخ های وزیر نیرو بیشتر کلاسیک بود، اظهار داشت: در شرایطی که در اردیبهشت ماه 55 میلیون متر مکعب به حجم آب اضافه شد، اما به جای اینکه این آب را به پایین دست بدهند، به جای دیگری داد.