۰ نفر

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

وزیر پیشنهادی اقتصاد چابک و تلاش‌گر است/ دژپسند تجربه کافی در مدیریت کلان اقتصادی دارد

۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۴
کد خبر: 309452
وزیر پیشنهادی اقتصاد چابک و تلاش‌گر است/ دژپسند تجربه کافی در مدیریت کلان اقتصادی دارد

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی عملکرد وزارت اقتصاد بسیار مهم است، گفت: در این شرایط وزیر اقتصاد باید فردی چابک، تلاش‌گر و آینده‌نگر باشد که به نظر می‌رسد فرهاد دژپسند این خصوصیات را داراست و در مجموع گزینه مناسبی است.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ نظر افضلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین با اشاره به سوابق خوب وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار داشت: فرهاد دژپسند در جریان تهیه و تدوین برنامه ششم حضور پررنگی داشت و دارای سابقه ای طولانی در سازمان برنامه و بودجه است.

وی در ادامه افزود: دژپسند مسلط به چارچوب های نظری اقتصاد است و همچنین تجربه کافی را در مدیریت کلان اقتصادی کشور به ویژه در حوزه برنامه ریزی دارد.

افضلی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی کارنامه ای شفاف و قابل دفاع دارد، گفت: انضباط و قانونمندی، جدیت و پشتکار و انگیزه بالا از خصوصیات شاخص دژپسند است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر اقتصاد، گلوگاه حساس و سختی برای کشور است، گفت: واقعیت این است که ما در جنگ اقتصادی هستیم و آمریکا قصد دارد که از همین اقتصاد به ما ضربه بزند. بنابراین در این شرایط به وزیر اقتصاد چابک، تلاش‌گر و آینده‌نگر نیاز داریم که مجموعه وزارت اقتصاد را به خوبی اداره کند که به نظر می‌رسد دژپسند این خصوصیات را داراست.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: این موضوع که در شرایط جنگ اقتصادی باید چه کنیم، بسیار مهم است و از وزیر اقتصاد انتظار می‌رود که پاسخ های مناسبی برای پاتک های اقتصادی کشورهایی مانند آمریکا داشته باشد.

افضلی با بیان اینکه برنامه های وزیر پیشنهادی اقتصاد در رای اعتماد مجلس به وی بسیار موثر است، عنوان کرد: جلسات پرسش و پاسخی که قبل از روز رای اعتماد بین نمایندگان و وزیر پیشنهادی برگزار می‌شود، بسیار مهم است. همچنین جلساتی که در کمیسیون ها و فراکسیون ها با دژپسند برگزار می‌شود، از اهمیت زیادی برخوردار است و در رای اعتماد مجلس تاثیر زیادی دارد.