۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:

تکلیف ترمیم حقوق کارکنان دولت این هفته روشن می‌شود

۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۵۱
کد خبر: 309250
تکلیف ترمیم حقوق کارکنان دولت این هفته روشن می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به شرایط موجود باید اصلاحی در قانون بودجه صورت گیرد تا حقوق کارکنان دولت ترمیم شود، اینکه دولت لایحه بیاورد یا نمایندگان طرح بدهند طی هفته جاری مشخص خواهد شد و ما به عنوان کمیسیون اقتصادی پیگیر موضوع خواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سیده فاطمه حسینی روز یکشنبه در خصوص احتمال ارائه طرح افزایش حقوق کارکنان دولت، افزود: اگر اقدامی برای ارایه لایحه نشود، مجلس در این خصوص اقدام خواهد کرد، زیرا قابل قبول نیست که تورم افزایش داشته باشد ولی حقوق کارکنان براساس قانون بودجه و با روال قبلی باقی بماند.
وی در پاسخ به این سوال که تاکنون مجلس درخصوص افزایش حقوق کارکنان دولت در قالب طرح اقدامی انجام داده و یا درصدد انجام آن است؟ ادامه داد: مجلس در این مدت تلاش داشته اقداماتی را در این خصوص انجام دهد. اطمینان از دسترسی مردم به کالاهای اساسی از جمله اقداماتی است که دولت به عنوان مجری می تواند بدون مراجعه به مجلس انجام دهد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته دولت با این رویکرد که بدون نیاز به طرح جدید، آزادی عمل در قالب برنامه بودجه را دارد، اما منتظریم تا از سوی دولت اقدامی صورت گیرد، در غیر این صورت نمایندگان در کمیسیون اقتصادی آن را بررسی و به رای خواهند گذاشت. 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: درخصوص افزایش حقوق کارکنان خلاء قانونی نداریم، ولی همین قانون بودجه فعلی باید اصلاح شود.