۰ نفر

برای پاسخ به سوال نمایندگان؛

وزیران نیرو و جهاد کشاورزی هفته آینده به مجلس می‌روند

۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸
کد خبر: 308494
وزیران نیرو و جهاد کشاورزی هفته آینده به مجلس می‌روند

رضا اردکانیان وزیر نیرو و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی هفته آینده برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان در جلسات علنی مجلس شورای اسلامی حضور می یابند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارند.

قرار است رضا اردکانیان وزیر نیرو برای پاسخ به سوال حسن کامران نماینده اصفهان در مجلس حضور یابد.

همچنین قرار است محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخ به سوالات علی محمد شاعری نماینده بهشهر (یک فقره) و نادر قاضی پور و علیرضا محجوب نمایندگاه ارومیه و تهران (یک فقره) در مجلس حضور یابد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته آینده خود طرح یک فوریتی ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها، طرح یک فوریتی اصلاح قانون برنامه و بودجه و طرح یک فوریتی از اصلاح بندهایی از قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه را بررسی می کنند.

بررسی یک فوریتی نحوه پیگیری و رسیدگی به ارجاعات نظارتی مجلس، لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح و لایحه معافیت وزارتخانه ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه های ثبتی نیز در دستور کار جلسات هفته آینده خانه ملت قرار دارد.

نمایندگان مجلس قرار است هفته آینده گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد عدم اجرای حکم قانونی بند خ ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه در مورد بخشیدگی سود، کارمزد و جریمه وام های دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه و امهال اصل وام آنان به مدت سه سال، تقاضای عده ای از نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح بانکداری جمهوری اسلامی براساس اصل 85 قانون اساسی و گزارش کمیسیون صنایع در مورد توقف ثبت سفارشات خودرو و افزایش تعرفه واردات خودرو را بررسی کنند.

بررسی گزارش کمیسیون حمایت از تولید ملی در مورد آسیب شناسی وضعیت شاغلان و بیکاران با رویکرد حمایتی و گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بانک مرکزی جمهوری اسلامی در پنج سال گذشته نیز در دستور کار مجلس قرار دارد.

هممچنین قرار است تقاضای عده ای از نمایندگان مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم ها و تقاضای عده ای دیگر از نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری بر اساس اصل 85 قانون اساسی در دستور کار جلسات هفته آینده مجلس بررسی شود.