۰ نفر

احمدی لاشکی مطرح کرد؛

معرفی شریعتمداری برای وزارت کار طبق معیارهای سیاسی است نه کارآمدی

۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۰۳
کد خبر: 307101
معرفی شریعتمداری برای وزارت کار طبق معیارهای سیاسی است نه کارآمدی

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش با بیان اینکه رئیس‌جمهور در انتخاب وزرا کارآمدی را مدنظر قرار دهد نه معیارهای سیاسی، گفت: شریعتمداری عملکرد موفقی در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نداشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، قاسم احمدی لاشکی، با اشاره به اینکه گزینه های مختلفی برای جایگزینی در کابینه اقتصادی دولت شنیده می‌شوند، اظهار داشت: فارغ از آنکه چه افرادی در تغییر وزارتخانه ها به مجلس معرفی شوند، رئیس جمهور باید گزینه هایی کارآمد را برای این وزارتخانه ها به مجلس معرفی کند.

وی با اشاره به شنیده شدن خبرهایی مبنی بر احتمال معرفی شریعتمداری برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شریعتمداری عملکرد موفقیت آمیزی در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نداشت و قطعا باید وزیری برای وزارتخانه کار معرفی شود که از ربیعی قوی تر باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات تاکید کرد: درخواست ما از رئیس جمهور این است که در تعیین وزرا، شاخص هایی چون کارآمدی را ملاک قرار دهد نه آنکه صرفا بر اساس معیارهای سیاسی افراد را انتخاب کند.

احمدی لاشکی با بیان اینکه کابینه دولت به ویژه در حوزه اقتصادی عملکرد بسیار ضعیفی داشته است، اظهار داشت: نتیجه این عملکرد ضعیف را می توان در جامعه ملاحظه کرد و رئیس جمهور هم باید با نگاه کردن به فضای جامعه وزرایی کارآمد را برای وزارتخانه هایی چون اقتصاد، کار، راه و شهرسازی، صمت و کشاورزی به مجلس معرفی کند.

وی با تاکید بر ضرورت جایگزینی افرادی کاردان در این وزارتخانه ها بیان کرد: امیدواریم رئیس جمهور در انتخاب وزرا شاخصه هایی درست، منطقی و تخصصی را در نظر گیرد.

احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر افرادی که در خود توانایی لازم برای اداره وزارتخانه های مذکور را نمی بینند نباید درخواست رئیس جمهور برای تصدی این وزارتخانه ها را بپذیرند و باید صراحتا بگویند که ما تخصص لازم در این حوزه ها را نداریم.

وی با تاکید بر اینکه هرکس باید بر اساس توانایی هایش در جای خودش قرار گیرد، گفت: رئیس جمهور در معرفی وزرا نگاه ویژه ای به کاربلدی افراد  داشته باشد و از سوی دیگر آن افراد باید درد مردم و درمان آن را به خوبی بشناسند و بر آن واقف باشند.