۰ نفر

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد:

تبعات قرار گرفتن در لیست سیاه FATF/ مجلس منافع ملی را به بازی‌های جناحی ترجیح داد

۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۰
کد خبر: 306074
تبعات قرار گرفتن در لیست سیاه FATF/ مجلس منافع ملی را به بازی‌های جناحی ترجیح داد

عضو فراکسیون امید مجلس رای پارلمان به CFT را نشان دهنده ترجیح مناع ملی به بازی‌های سیاسی و جناحی دانست و گفت: اگر در لیست سیاه FATF قرار بگیریم، تبادلات اقتصادی و تجاری با کشورهایی که تمایل به همکاری با ایران دارند، سخت تر می‌شود.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ علی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: در روز بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی تروریسم، شاهد رقابت تنگاتنگی بین موافقان و مخالفان پیوستن به CFT بودیم و خوشبختانه در مجلس تنوع سلیقه‌ها به شکلی است که رقابت‌ها را کاملا جدی کرده است.

وی در ادامه افزود: علی رغم فشارها و صحبت‌هایی که مطرح میشد، القائاتی که صورت گرفت و ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز که به نظر می‌رسید با هدف مردد کردن نمایندگان از تصمیم شان انجام می‌شد، اما وکلای ملت نشان دادند که منافع ملی را به بازی‌های جناحی و سیاسی ترجیح می‌دهند.  

ابراهیمی با بیان اینکه برخی افراد، سخنان مقام رهبری در دیدار خرداد ماه امسال با نمایندگان مجلس را ملاک مخالفت ایشان با لوایح چهارگانه ارزیابی می‌کردند، گفت: به نوعی این نگرانی ایجاد شده بود که رهبر انقلاب با تصویب CFT مخالف هستند اما با نامه‌ای که توسط رییس مجلس قرائت شد و عنوان کرد که اشاره رهبری در دیدار با نمایندگان کلی بوده و نظر خاصی در خصوص FATF نباید به ایشان نسبت داد، این نگرانی مرتفع شد و استدلال‌های موافقان و مخالفان مورد توجه مجلس قرار گرفت.

نماینده شازند در مجلس با یادآوری این موضوع که کشورمان تحت تاثیر تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا است، عنوان کرد: درست است که در حال حاضر تجربه اقتصادی سختی را پشت سر می‌گذاریم، ولی اگر به این کنوانسیون نپیوندیم و در لیست سیاه FATF قرار بگیریم، تبادلات اقتصادی و تجاری با کشورهایی که تمایل به همکاری با ایران دارند، سخت تر می‌شود.   

ابراهیمی با اشاره به اینکه ما مدعی شفاف سازی هستیم، گفت: ایران ضربه خورده تروریسم است و اگر بر این موضوع تاکید داریم، نمی توانیم لوایح چهارگانه که سعی در شفاف سازی و سلامت داد و ستد دارد را نپذیریم.