۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

۸هزار بازنشسته در دستگاه‌های دولتی مشغول کار هستند/ ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان قابل تفسیر نیست

۱۳ مهر ۱۳۹۷، ۹:۱۴
کد خبر: 305197
۸هزار بازنشسته در دستگاه‌های دولتی مشغول کار هستند/ ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان قابل تفسیر نیست

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان قابل تفسیر نیست، گفت: طبق گزارش‌هایی که تاکنون به ما رسیده در کشور ۸هزار نفر بازنشسته در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار هستند و باید استعفا بدهند.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی؛ زهرا سعیدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به صورت شفاف همه چیز را مشخص کرده و در این قانون به روشنی تعیین شده که چه کسانی مشمول می شوند و چه کسانی مشمول نمی شوند ولی برخی یا دچار ابهام شده اند یا واقعا از شرایط مطلع نیستند و یا می خواهند قانون را دور بزنند و بنابراین مسایلی را در مورد قابل تفسیر بودن یا مبهم بودن قانون مطرح می کنند.  

وی با تاکید بر اینکه قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، منطقی و شفاف است، گفت: اگر استفساریه داشته باشد و یا در موضوعی ابهامی وجود داشته باشد، صددرصد مجلس آن موضوع را برطرف خواهد کرد.  

سعیدی در ادامه افزود: افراد بازنشسته‌ای که تحت هر عنوان در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار هستند، مشمول این قانون هستند و طبق گزارش‌هایی که تاکنون دریافت کرده‌ایم، در کشور 8 هزار نفر بازنشسته در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار هستند و باید استعفا بدهند.   

نماینده مردم مبارکه در مجلس با بیان اینکه در قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، استثنائات در نظر گرفته شده بسیار جزئی هستند، عنوان کرد: در قانون قبلی ایثارگران مستثنی بودند اما در قانون جدید مستثنی بودن ایثارگران برداشته شده و جانبازان بالای 50 درصد به عنوان استثنا در نظر گرفته شده‌اند. البته در تمام دنیا به دلیل نگاه ارزشی که نسبت به جانبازان جنگی وجود دارد، قوانین مشابهی وجود دارد.