۰ نفر

برای خروج موفق از بحران فعلی مردم اجناس را ذخیره نکنند

۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۹:۵۵
کد خبر: 304464
برای خروج موفق از بحران فعلی مردم اجناس را ذخیره نکنند

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با تاکید بر این‌که ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی با هوشیاری و تدبیر مردم و دولت و کنار گذاشتن لجاجت‌ها و بی‌تدبیری‌ها حل خواهد شد، گفت: رییس جمهور در ترمیم کابینه از تمامی افراد دانشمند و کاربلد استفاده کند نه این‌که تنها خود را محدود به چند نفر کند این همان اشتباهی است که آقای احمدی‌نژاد انجام داد و در نهایت زمین خورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ابوالفضل سروش  با بیان این‌که مشکلات اقتصادی امروز جامعه ما را باید در سه بعد مسائل خارجی، دولت و مردم مورد بررسی قرار داد، گفت: مسائل سیاست خارجی و مشکلاتی که آمریکا برای ما ایجاد کرده، دست ما نیست. آمریکا برجام را نقض و رفتارهایی کرد که باز هم خیلی دست ما نیست.

وی افزود: اما دو موضوع دیگر یعنی مردم و دولت می‌توانند در عرصه اقتصادی کمک کنند درست است که مردم نسبت به وضعیت اقتصادی اعتراض دارند، اما این‌که یک عده برای جمع‌کردن اجناس ضروری به فروشگاه‌ها هجوم برده و خیلی بیشتر از نیازشان خریداری می‌کنند قابل توجیه نیست. باید مردم کمک کنند و حداقل به اندازه نیازشان خرید کنند قطعا اگر نیازی وجود ندارد ذخیره کردن اجناس قابل قبول نیست.

نماینده تهران با بیان این‌که باید همه به دولت کمک کنیم، ادامه داد: اکنون تمامی اجناس ضروری در فروشگاه‌ها وجود دارد پس هیچ توجیهی ندارد که بخشی از مردم به ذخیره تعدادی از اجناس روی می‌آورند بهتر است برای خروج از بحران کمک کنیم تا از این مقطع هم با موفقیت عبور کنیم که اگر کمک نشود در وهله‌ی اول مردم اذیت می‌شوند.

سروش افزود: این‌که یک نفر ۱۰ قوطی از یک جنس خاص را می‌خرد که به آن نیاز ندارد در واقع دارد به هموطن خود آسیب می‌زند بیایید همه به یکدیگر کمک نماییم.

وی با اشاره به اقدامات ضروری دولت برای خروج از وضعیت فعلی اقتصادی، اظهار کرد: ما سال گذشته از دولت خواستیم که طیب‌نیا را از وزارت اقتصاد برندارند و به جای آن برای نوبخت و سیف جایگزین تعیین کنند. نه تنها این اتفاق رخ نداد که شاهد بودیم بعد از مدتی رییس جمهور چاره‌ای جز برداشتن آقای سیف نداشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما از دولت خواستیم وزرایی را سرکار بیاورد که بتوانند در شرایط بحرانی و جنگ اقتصادی عملکرد خوبی داشته باشند. دولت این کار را نکرد و مجلس شورای اسلامی مجبور شد وزرای کار و اقتصاد را استیضاح کند. اشتباه بعدی دولت آن است که به جای ترمیم کابینه تنها می‌خواهد جابه جایی بین وزرا انجام دهد، حال این‌که اگر کسی کارش را بلد نیست قطعا در عرصه دیگری هم نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

سروش افزود: ما قحط الرجال نداریم. افراد دانشمند و کاربلد در کشور زیاد است آقای روحانی خودش را محدود به چند نفر کرده و این همان شیوه‌ای است که آقای احمدی‌نژاد در پیش گرفت و در نهایت زمین خورد. اگر آقای روحانی هم این شیوه را ادامه دهند زمین می‌خورد و آسیب‌اش را ملت می‌بینند.

وی در جمع‌بندی با بیان این‌که برای خروج از وضعیت فعلی اقتصادی باید به سه ضلع مثلث مسائل خارجی، دولت و مردم توجه کرد، گفت: آمریکا غیرمتعهدانه از تعهد بین‌المللی برجام بیرون رفت، اما ۶۰ یا ۷۰ درصد از مسائل اقتصادی ما به دست مردم و دولت حل می‌شود منوط به این‌که با یکدیگر کار کرده و دست از لجاجت و بی‌تدبیری‌ها برداشته شود.

این عضو فراکسیون امید با بیان این‌که کشور پیش از این از بحران‌های بزرگتری با موفقیت بیرون آمد، گفت: مطمئن هستم با هوشیاری مردم و مسئولان این دوره هم تمام می‌شود اما لازم است اقدامات طوری باشد که در نهایت این دوره را با کمترین هزینه و سختی به پایان برسانیم.