۰ نفر

با موافقت نمایندگان؛

لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق با اولویت بررسی می‌شود

۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹
کد خبر: 302370
لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق با اولویت بررسی می‌شود

نمایندگان مجلس با در اولویت قرار گرفتن لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس درخواست ۵۰ نماینده مبنی بر اولویت قرار گرفتن لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در این رابطه محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس درخواست دولت در سال ۹۵ این لایحه به مجلس ارائه شد و پس از توافق مجلس و دولت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کمیته تخصصی در کمیسیون اقتصادی کار را پیش برد. ما تا پایان سال ۹۶ اصلاحات را انجام دادیم و مصوبه کمیسیون به صحن ارائه شد.

پور ابراهیمی در ادامه افزود: نهایتا این لایحه در اردیبهشت سال جاری در دستور کار قرار گرفت و به تشخیص هیات رئیسه دو شوری شد و به کمیسیون اقتصادی برگشت تا اصلاحات نهایی انجام شود و در نهایت متن مصوبه با توافق دستگاه‌ها به صحن ارائه شد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت اصلاح قانون بخش زیادی از مشکلات حوزه قاچاق کالا و ارز حل می‌شود، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ نماینده درخواست دارند که این لایحه در اولویت بررسی مجلس قرار گیرد تا ان‌شاءالله هر چه زودتر تصویب شود و با ابلاغ قانون جدید مشکلات مرتفع شود.

بر اساس این گزارش، پس از بیان نقطه نظرات نمایندگان موافق و مخالف، وکلای ملت با ۱۴۲ رای موافق، ۳۲ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر با در اولویت قرار گرفتن لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز موافقت کردند.