۰ نفر

با تصویب مجلس مقرر شد؛

تعیین مجازات برای تضمین سلامت محصولات کشاورزی

۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۳
کد خبر: 302311
تعیین مجازات برای تضمین سلامت محصولات کشاورزی

به منظور تضمین سلامت محصولات کشاورزی از نظر حد مجاز باقی‌مانده کود و سم در محصولات کشاورزی و دامی و شیلاتی، نمایندگان مجلس مجازاتی را برای متخلفان تعیین کردند.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی ؛ به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس، ماده۹ لایحه حفاظت از خاک به تصویب رسید که به موجب آن سازمان ملی استاندارد مکلف شد با همکاری وزارت بهداشت، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تهیه استاندارد انواع کود، آفت کش‌ها، سم و بهبود دهنده‌های رشد گیاه اقدام کند.

به موجب مصوبه مجلس وزارت جهاد کشاورزی مکلف است با همکاری وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست، نسبت به تهیه دستورالعمل افزایش انواع کود، آفت‌کش‌ها، سم و بهبود دهنده‌های رشد گیاه بر مزارع و واحدهای تولید کشاورزی ، دامی و شیلاتی اقدام کند.

نمایندگان مجلس همچنین وزارت بهداشت را مکلف کردند با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، نسبت به تعیین حدود مجاز، باقی مانده انواع کود، آفت کش‌ها، سم و بهبود دهنده‌های رشد گیاه و محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی اقدام کند، به طوری که محصولات مذکور هیچ گونه تهدیدی برای سلامت انسان نباشد.

گفتنی است؛ طبق تبصره این ماده عدم رعایت دستورالعمل‌ها و مقررات این ماده جرم محسوب می‌شود و متخلف علاوه بر جبران خسارت و پرداخت جزای نقدی تا دو برابر ارزش کالا باید مواد مزبور را جمع آوری، مرجوع و با نظارت وزارت جهاد کشاورزی با هزینه خود معدوم کند.