۰ نفر

رییس مجلس شورای اسلامی وارد بندرعباس شد

۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۵۲
کد خبر: 302020
 رییس مجلس شورای اسلامی وارد بندرعباس شد

رییس مجلس شورای اسلامی جمعه شب وارد فرودگاه بندرعباس شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، استاندار ، جمعی از مسوولان و نمایندگان استان در مجلس قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی لاریجانی به منظور شرکت در رژه نیروهای مسلح به مناسبت 31 شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس به هرمزگان سفر کرده است.

رییس مجلس شورای اسلامی درسخنان کوتاهی در فرودگاه بندرعباس هدف از سفرخود به این شهر را شرکت در رژه نیروهای مسلح استان هرمزگان عنوان کرد.

لاریجانی، ازدیگر هدف سفر خود را بررسی شرایط استان هرمزگان و افتتاح رادار فرودگاه بین المللی بندرعباس اعلام کرد.

مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در هرمزگان هر ساله به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در کنار آب های خلیج فارس برگزار می شود و در این روز دلاور مردان ارتش، سپاه ، انتظامی و بسیج اقتدار خود را به نمایش می گذارند.

**برگزاری تمرین مشترک رژه هوایی ارتش و سپاه در آبهای خلیج فارس

جانشین معاونت فرهنگی و روابط عمومی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: به مناسبت 31شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس تمرین مشترک رژه نیروی هوایی ارتش و سپاه در آب های نیلگون خلیج فارس آغاز شد.

سرهنگ یوسف صفی پور روز جمعه در حاشیه تمرین مشترک هوایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی هوایی سپاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این دومین رژه مشترک هوایی 2 نیرو در راستای آمادگی هرچه بیشتر است.

وی ادامه داد: 9 فروند هواپیمای اف 4 ، 4 فروند میراژ، 6 بروند سوخو22، 4 فروند توکانو، 3 فروند یاک12، 3 فروند بالگرد شنوک، 2 فروند بالگرد 212 در این رزمایش مشترک شرکت می کنند.

جانشین معاونت فرهنگی و روابط عمومی نهاجا اظهارداشت: این مراسم علاوه بر نمایش قدرت، پیام صلح و دوستی برای کشورهای دوست و همسایه است و اگر دشمنان و استکبار چشمداشتی به مرز و بوم ایران اسلامی داشته باشند در کسری از ثانیه پاسخ کوبنده دریافت خواهند کرد.

دومین رژه هوایی به محوریت ارتش، 31 شهریور به منظور نمایش اقتدار نیروهای مسلح، صیانت از آسمان جمهوری اسلامی و بزرگداشت هفته دفاع مقدس انجام می شود.

**رژه نیروی مسلح به مناسبت آغاز هفته دولت دربندرعباس

سه شنبه هفته گذشته سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز، از برگزاری رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور ماه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در بندرعباس به میزبانی سپاه و با سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی خبر داده بود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف با اشاره به نمایش اقتدار و توان بازدارندگی نیروهای مسلح در حوزه های مختلف دفاعی در رژه سراسری نیروهای مسلح در 31 شهریورماه و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس گفت: بر اساس تدبیر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، رژه نیروهای مسلح از سال 1395 همزمان با تهران در بندرعباس به میزبانی یکی از سازمان ها برگزار می شود.

وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را میزبان و مسوول برگزاری آیین رژه 31 شهریورماه نیروهای مسلح سال جاری در بندرعباس دانست و افزود: طی این رژه، اقتدار و سیادت دریایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و آب های آزاد با حضور یگان ها و 600 فروند شناورهای متنوع سنگین، سبک و پرنده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی و همچنین دهها فروند جنگنده نیروهای هوایی ارتش و سپاه در نسل های مختلف به نمایش گذاشته می شود.

سخنگو و مسوول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شرکت 200 فروند از شناورهای مردمی به نمایندگی از هزاران شناور دیگر اقشار مختلف مردم منطقه در رژه را از دیگر برنامه های این مراسم قلمداد و بیان داشت: این مراسم صبح روز شنبه 31 شهریور ماه در ساحل بندرعباس، با حضور آحاد مردم و مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری برگزار می شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار شریف با بیان اینکه در این آیین، دستاوردها و توانمندی های دفاعی نیروهای مسلح در قالب یگان های محمول در حوزه های دریایی، زمینی، هوایی و پدافندی ارائه خواهد شد، تصریح کرد: برگزاری این مراسم در سواحل خلیج فارس و در نزدیکی تنگه هرمز نشان خواهد داد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای صیانت از مصالح و منافع ملی کشور، آماده عملیاتی کردن اراده نظام و ملت ایران برای مقابله با هرگونه تهدید دشمن در این منطقه راهبردی هستند.