۰ نفر

اختلاف قیمت بین بازار ثانویه و بازار آزاد!

رانت جدید در بازار ارز

۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۲۵
کد خبر: 301840
 رانت جدید در بازار ارز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تداوم اختلاف نرخ ارز در بازار ثانویه با بازار آزاد را باعث توزیع رانت در اقتصاد دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، حمدالله کریمی درباره اختلاف نرخ ارز در بازار ثانویه با بازار ارز گفت:در گذشته اختلاف قیمت ارز 4200 تومانی با نرخ ارز در بازار آزاد رانت ایجاد می کرد اما پیش بینی می شد با اصلاح سیاست ارزی دولت، از رانت ارزی جلوگیری شود اما این مهم تاکنون اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در هر صورت باید ثبات به بازار ارز باز گردد تا شرایط برای انجام فعالیت های اقتصادی فراهم شود چرا که اقتصاد کشور تحمل ادامه تلاطم های ارزی را ندارد.

نماینده مردم شهرستان بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی گفت:بدیهی است مدیریت جدید بانک مرکزی برای ایجاد تعادل در بازار ارز نیاز به زمان دارد اما نباید فراموش کرد برنامه کوتاه مدت برای پایان دادن به وضعیت فعلی ارز نیز یک اولویت است.

کریمی در ادامه گفت و گوی خود گفت:در حال حاضر اختلاف قیمت ارز در بازار ثانویه و آزاد به اقتصاد کشور و حتی معیشت خانوارها زیان وارد می کند چرا که معاملات ارز با نرخ آزاد هر چند که در سطح کمی انجام می شود اما باعث شده قیمت بسیاری از کالاها بالا برود.

وی تصریح کرد:کاهش ارزش پول ملی وعدم افزایش حقوق بازنشستگان،کارگران و کارمندان و دیگر اقشار جامعه تاثیرات منفی قابل توجهی روی سبد خانوار داشته است و باید مسئولان تدابیری برای این وضعیت بیاندیشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:بانک مرکزی باید با بکارگیری سیاست های صحیح اقتصادی اجازه ندهد اختلاف قیمت نرخ ارز در بازار ثانویه و آزاد به توزیع رانت گسترده منجر شود.