۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

تعلل در راه اندازی سامانه ثبت حقوق مقامات/ عده ای نمی خواهند دستمزدها شفاف شود

۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۷:۴۴
کد خبر: 301326
تعلل در راه اندازی سامانه ثبت حقوق مقامات/ عده ای نمی خواهند دستمزدها شفاف شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از تعلل در راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات گفت: به نظر می رسد که عده ای نمی خواهند این سامانه در زمان مقرر و طبق قانون تشکیل و دستمزدها شفاف شود.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین اظهار کرد: طبق ماده 29 برنامه ششم توسعه که اسفند ماه سال 95 به تصویب مجلس رسید، دولت یک سال زمان داشت که سامانه ثبت حقوق مقامات را راه اندازی کند، اما متاسفانه در زمان مقرر اقدامی در این زمینه انجام نداد.

وی در ادامه افزود: باید این سامانه تا اسفند ماه سال گذشته ایجاد می‌شد و از آنجا که این کار انجام نشد، مجلس مجددا فرصت شش ماهه ای را به دولت داد تا سامانه مذکور را راه اندازی کند که متاسفانه باز هم شاهد تعلل در این رابطه هستیم.

حاجی دلیگانی با اشاره به سرسختی ها و مقاومت هایی که در مقابل راه اندازی سامانه ثبت حقوق مقامات وجود دارد، گفت: همانطور که در زمان بررسی و تصویب این قانون در مجلس، شاهد مخالفت هایی از سوی برخی دولتی ها و حتی برخی نمایندگان مجلس بودیم حالا هم که این سامانه باید راه اندازی شود، عده ای از اجرای قانون طفره می روند و سعی در سنگ اندازی و ممانعت از انجام کار دارند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با تاکید بر اینکه باید سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات باید برای همه مردم در دسترس و قابل رویت باشد، عنوان کرد: اخیرا برخی از مسئولان دولتی اعلام کرده اند که این سامانه نباید در دسترس مردم باشد، اما مجلس این موضوع را نمی پذیرد و تاکید مجلس این است که حقوق و مزایای مقامات به صورت شفاف به مردم اطلاع رسانی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت: اگر عده ای از مدیران و مقامات اجازه انتشار حقوق و مزایای خود را ندهند، مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد و از ابزارهایی که در اختیار دارد برای برخورد با متخلفان استفاده خواهد کرد.