۰ نفر

عارف: تضعیف دولت، تضعیف نظام است

۷ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۲۴
کد خبر: 296627
عارف:  تضعیف دولت، تضعیف نظام است

انتظار بود در دور جدید شاهد جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته و تحول اقتصادی با محوریت اقتصاد مقاومتی و اسناد بالادستی باشیم که متاسفانه این انتظار تاکنون برآورده نشده است .

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس در صفحه شخصی خود به مناسبت هفته دولت نوشت: با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دولت بویژه شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر بر این باورم که همه دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی ایران از دولت مهندس مهدی بازرگان تا دولت جناب آقای روحانی همگی هدفشان خدمت به مردم بود البته در مقطعی از این دوران شاهد عقبگرد در روند پیشرفت و توسعه کشور بودیم و دستاوردهای ارزشمندی که دولت اصلاحات در رشد اقتصادی به دست آورده بود نه تنها ادامه پیدا نکرد بلکه بر اساس آمارهای منتشر شده با بی‌تدبیری و بعضا سوء مدیریت، شاخص‌های رشد اقتصادی روند نزولی پیدا کرد.

دولت آقای روحانی که در سال 92 با حمایت اصلاح‌طلبان روی کار آمد، تلاشهای خوبی برای احیای منزلت ایرانی در عرصه بین‌الملل انجام داد که در این حوزه موفق بود اما انتظار بود در دور جدید شاهد جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته و تحول اقتصادی با محوریت اقتصاد مقاومتی و اسناد بالادستی باشیم که متاسفانه این انتظار تاکنون برآورده نشده است به نظرم دولت باید از ظرفیت نخبگان کشور استفاده بیشتری کند و از طرفی نخبگان نیز دلسوزانه ایده‌ها و راهکارهای خود را برای کمک به دولت به دولتمردان ارائه کنند.

هنر نیست که در شرایط سخت فعلی برخی که ادعای انقلابی گری دارند نقش اپوزیسیون به خود بگیرند و دولت را مورد آماج حملات خود قرار دهند . بدانیم که تضعیف دولت تضعیف نظام است. شرایط فعلی سخت‌تر از شرایط دوران جنگ نیست اگر همدلی و وفاق بین مردم و مسئولان و بین تمامی ارکان حاکمیت وجود داشته باشد و برادری ها به جای برخی کدورتها حاکم شود مطمئنا می‌توانیم از این مرحله دشوار عبور کنیم.

ایده گفتگوی ملی که خوشبختانه مورد استقبال جریانهای مختلف سیاسی قرار گرفته است می تواند موجب اعتماد سازی و بازگرداندن امید به مردم باشد. رمز موفقیت این است که کدورتهای بوجود آمده بین یاران انقلاب را با بخشش و گذشت فراموش کنیم.