۰ نفر

کمیسیون اجتماعی به کارگیری بازنشستگان لشکری با اذن رهبری را حذف کرد

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۴۲
کد خبر: 294159
کمیسیون اجتماعی به کارگیری بازنشستگان لشکری با اذن رهبری را حذف کرد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی برای تأیید نظر شورای نگهبان در طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان لشکری با اذن رهبر انقلاب را از این طرح حذف کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان اعاده شده از سوی شورای نگهبان در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت.

وی افزود: شورای نگهبان آن بخش از طرح را که در آن عنوان شده بود بازنشستگان لشکری با اذن رهبری تنها می‌توانند در سازمان متبوع خود به کار گرفته شوند را با این توضیح که مجلس نمی‌تواند در حکم رهبری محدودیت ایجاد کند مغایر با اصول ۵۷ و ۱۱۰ قانون اساسی دانست و در نتیجه کمیسیون اجتماعی در اصلاح انجام‌شده به کارگیری هرگونه به کارگیری بازنشستگان لشکری را نیز ممنوع کرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در مورد دیگر همچنین آمده بود در موارد خاص با اذن رهبری افراد بازنشستگان می‌توانند به کار گرفته شوند اما مجلس و شورای نگهبان بر این نظر بودند که این مسئله به عنوان منفذی باعث خواهد شد تا مراجعات به نهاد رهبری زیاد شود و به همین خاطر این مورد نیز در اصلاح انجام‌شده حذف شد.