۰ نفر

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

تولید بنزین سوپر در کشور از سرگرفته می‌شود

۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۱
کد خبر: 293458
تولید بنزین سوپر در کشور از سرگرفته می‌شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با شرایط موجود به‌زودی پالایشگاه‌های کشور تولید بنزین سوپر را آغاز خواهند کرد تا به درخواست مردم پاسخ داده شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اسدالله قره‌خانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با افزایش مصرف بنزین در کشور و کاهش تولید بنزین یورو 4، تصمیم به  توقف تولید بنزین سوپر در پالایشگاه‌های کشور گرفته شده بود.

وی افزود: به دلیل اکتان بالا تولید بنزین یورو 4 ، تولید بنزین سوپر کاهش یافت و مصرف بالای بنزین در کشور هم دولت را به این تصمیم رساند که تولید بنزین سوپر را متوقف کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به زودی تولید این سوخت در کشور بار دیگر آغاز می‌شود، تصریح کرد: با شرایط موجود به‌زودی پالایشگاه‌های کشور تولید بنزین سوپر را آغاز خواهند کرد تا به درخواست مردم پاسخ داده شود.

وی درباره استفاده از کارت سوخت در کشور هم تاکید کرد: تا زمانی که عرضه و تقاضا متعادل باشد و مردم مصرف را مدیریت کنند دولت تصمیمی برای استفاده از کارت سوخت نخواهد داشت و در صورت مصرف بالا دولت از سیاست‌های مختلف استفاده خواهد کرد‌.

قره‌خانی افزود: تا زمانی که مسئله کارت سوخت مطرح نباشد افزایش قیمتی هم نخواهیم داشت این افزایش منوط به استفاده از کارت سوخت و مصرف بیشتر از سهمیه است.

وی خاطرنشان کرد: در بودجه امسال مجلس هم افزایش قیمت سوخت در نظر گرفته نشده است.