۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با اقتصاد آنلاین خبر داد:

سوء استفاده از واردات ته‌لنجی/ گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز به صحن مجلس ارائه می‌شود

۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶
کد خبر: 292848
سوء استفاده از واردات ته‌لنجی/ گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز به صحن مجلس ارائه می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه گزارش اولیه از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز آماده است، گفت: با اضافه شدن گزارش بازدید از ته لنجی ها در بوشهر و عسلویه، گزارش هیئت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی ؛ احمد انارکی محمدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز، موضوع بسیار بزرگی است و به نوعی بسیاری از سازمان ها و دستگاه ها درگیر آن هستند و هر روز اتفاق جدیدی در رابطه با قاچاق رخ می دهد.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات در بحث قاچاق، مساله ته لنجی ها است، گفت: سال های سال است که قانونی برای واردات ته لنجی توسط ملوان ها و برخی اقشار ضعیف وجود دارد که البته ایراداتی به آن وارد است و با توجه به اینکه نظارتی وجود ندارد، بعضا سوء استفاده هایی توسط افرادی غیر از مشمولین این قانون صورت می گیرد.

رییس هیئت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز با اشاره به بازدید این هیئت از ته لنجی ها در بوشهر و عسلویه عنوان کرد: گزارش این بازدیدها به گزارش اولیه تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز افزوده شده و هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود.

انارکی محمدی با اشاره به انجام تحقیقات در خور توجه توسط هیئت تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: این هیئت نهایت تلاش خود را انجام داد تا گزارشی که ارائه می دهد، واقع بینانه و به دور از اغماض باشد.  

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: اقدامی که دولت در مورد ارز 4200 تومانی انجام داد می توانست تا حدودی جلوی قاچاق را بگیرد اما در ادامه با توجه به تورم، بالا رفتن قیمت ها، نبود مایحتاج مورد نیاز مردم و فقدان ساز و کاری که مردم به راحتی بتوانند به این مایحتاج دسترسی پیدا کنند، موجب شد که عده ای دوباره به سمت قاچاق بروند که البته هیئت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز این موضوع را هم در دست بررسی دارد.