۰ نفر

لاریجانی: شورای اقتصاد برای حل مسائل ارزی در مجلس تشکیل شد

۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۷
کد خبر: 291455
لاریجانی: شورای اقتصاد برای حل مسائل ارزی در مجلس تشکیل شد

رئیس مجلس شورای اسلامی از تشکیل شورای اقتصاد در مجلس برای حل مسائل ارزی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مراسم تقدیر از خبرنگاران پارلمانی که به مناسبت سالروز 17 مرداد، روز خبرنگار برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات خبرنگاران به مسائل و حاشیه‌های نشست استیضاح وزیر تعاون در مجلس اشاره کرد و گفت: برخی مسائل که امروز اتفاق افتاد، خوب نبود؛ متأسفانه در کشور ما برخی اتهام‌زنی‌ها باب شده و در مناظرات تلویزیونی هم بحث‌های کش‌داری مطرح می‌شد که به جامعه ضربه زده و فضا جامعه را شایعه‌پذیر می‌کند.

وی اضافه کرد: این ایراد زمینه‌های مختلفی دارد و می‌بینیم که افراد از شهری به شهر دیگر می‌روند و مسائلی را مطرح می‌کنند. کسی هم به آنها رسیدگی نمی‌کند، اما ما در مجلس حتما به این مسائل رسیدگی می‌کنیم و نمی‌گذاریم که اینطور بماند.

رسانه‌ها برای روشنگری شایعات کمک کنند

رئیس مجلس با بیان اینکه رسانه‌ها باید برای روشنگری درباره برخی شایعات کمک کنند و در جهت اصلاح امور گام بردارند، اظهار داشت: از اوایل امسال یک شورای اقتصادی در مجلس با حضور صاحب‌نظران شکل گرفت که دبیرخانه آن به طور مستمر با دولت، است و مسائل روز کشور را دنبال می‌کند، مثلا این شورا با ثابت کردن نرخ ارز موافق نبود و معتقد بود که باعث فشار می‌شود.

لاریجانی تأکید کرد: مجموعه‌ای از مشکلاتی که در ساختار اداره کشور وجود دارد، با پیچیدگی‌های صحنه بین‌الملل همراه شده است. برخی از این نابسامانی‌ها مربوط به صحنه بین‌المللی نیست و ساختار اقتصادی کشور باید اصلاح شود، مانند وضعیت بانک‌ها که در این خصوص راه حل‌هایی مدونی ارائه شده است.

یکی از مشکلات ساختار اقتصادی افزایش حجم نقدینگی است

وی همچنین یکی از مشکلات ساختار اقتصادی کشور را موضوع افزایش حجم نقدینگی دانست و تصریح کرد: بر این اساس طی سال‌های گذشته حجم نقدینگی از 500 هزار میلیارد تومان به 1500هزار میلیارد تومان رسیده است که برای حل این مشکل به دولت اجازه داده شده تا طرح‌های نیمه تمام عمرانی را واگذار کند.

رئیس مجلس اضافه کرد: مجلس در برخی مسائل که زیربنای حل مشکلات کشور است، وارد شده و اقداماتی انجام داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اطلاع مردم از قانون و حقوقشان زیاد نیست و رسانه‌ها با روش‌های مختلف می‌توانند این مسئله را برای مردم روشن کنند که از حقوقشان مطلع شوند.