۰ نفر

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

توزیع منصفانه منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده ضرورت دارد

۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۹
کد خبر: 287071
توزیع منصفانه منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده ضرورت دارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: در لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده مسائل و مشکلات مختلف در اجرای این قانون مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، مسعود کرباسیان عصر امروز (یکشنبه 31 تیرماه) در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در این کمیسیون برگزار شد، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده با توجه به دغدغه های مختلف نیازمند اصلاحاتی بود که اصلاحات قانون مذکور در قالب لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به مجلس تقدیم شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با همکاری کارشناسان، فعالان اقتصادی و مسئولان مربوطه مواد مختلف لایحه اصلاح مالیات بر ارزش افزوده را مورد بررسی قرار دادند تا اشکالات قانون برطرف شود. به طور مثال کاغذ از مالیات بر ارزش افزوده معاف بود؛ اما به خمیر کاغذ مالیات تعلق می گرفت، بنابراین درخصوص رفع مشکلات اقدامات لازم صورت گرفته است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: رسیدگی های لازم به فرآیندهای اخذ مالیات بر ارزش افزوده، معافیت های مالیاتی، نحوه محاسبات و فاکتورها و... در قالب رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده انجام شده است؛ اما نکته مهم این است که این نوع مالیات سهل الوصول است، بنابراین دستگاه های مختلف روی منابع مطمئن حاصل حساب می کنند، اما باید در نظر داشت توزیع منابع حاصل از اخذ مالیات بر ارزش افزوده باید منصفانه باشد.