۰ نفر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

واردات روغن پالم در برخی دوره‌ها بیشتر از 50درصد روغن مصرفی است/ مصرف سالانه روغن پالم باید کمتر از 50هزار تن باشد

۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۴
کد خبر: 285337
واردات روغن پالم در برخی دوره‌ها بیشتر از 50درصد روغن مصرفی است/ مصرف سالانه روغن پالم باید کمتر از 50هزار تن باشد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه میزان مصرف سالانه روغن پالم در کشور باید کمتر از ۵۰هزار تن باشد، گفت: حجم واردات روغن پالم در برخی دوره ها از ۵۰درصد روغن مصرفی کشور بالاتر بوده است.

اقتصادآنلاین – المیرا اکرمی؛ عباس پاپی زاده در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: میزان مصرف سالانه روغن پالم در کشور باید کمتر از 50 هزار تن باشد ولی گاهی اوقات این میزان به 500 هزار تا 700 هزار تن هم رسیده که از حدود 50 درصد روغن مصرفی ایران هم عبور کرده که این موضوع برای سلامت افراد جامعه مضر است.

پاپی زاده در ادامه افزود: در شرایطی که میزان مصرف روغن در کشور یک میلیون و 400 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تن است، حجم واردات روغن پالم در برخی از دوره ها از 50 درصد روغن مصرفی کشور بالاتر بوده است.  

وی با بیان اینکه طبق اعلام کارشناسان بهداشت و تغذیه، روغن پالم سرطان زا نیست، گفت: البته اگر روغن پالم بیش از حد مصرف شود، در عروق بدن رسوب می کند و می تواند سلامتی افراد را به خطر بیندازد.

پاپی زاده با اشاره به اینکه به واسطه وجود مافیا به جای واردات دانه های روغنی، روغن خام نامطلوب وارد کشور می شود، عنوان کرد: در این زمینه باید سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد نظارت های لازم را داشته باشند، اما متاسفانه این کار را انجام نمی دهد و در بحث ثبت سفارش ها هم باید وزارت جهاد کشاورزی نظارت داشته باشد که باز هم در این زمنیه شاهد ضعف عملکرد هستیم.  

نماینده مردم دزفول در مجلس با بیان اینکه حداقل 50 درصد از مشکلات کشور ناشی از نبود نظارت دقیق در هر حوزه ای است، گفت: برای مقابله با مافیایی که در بخش کشاورزی و صنایع غذایی وجود داد، کمیسیون کشاورزی مجلس برگزاری جلساتی با دیوان محاسبات کشور و دستگاه های دولتی مرتبط را به شکل مرتب در دستور کار قرار داده که در مورد مافیا و رانتی که در مورد روغن هم وجود دارد، جلساتی برگزار خواهد شد.