۰ نفر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

قیمت‌گذاری سلیقه‌ای نهاده‌های کشاورزی و دامی توسط واردکنندگان/ وزارت جهاد گرانی نهاده‌ها را قبول ندارد

۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵
کد خبر: 284701
قیمت‌گذاری سلیقه‌ای نهاده‌های کشاورزی و دامی توسط واردکنندگان/ وزارت جهاد گرانی نهاده‌ها را قبول ندارد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت نهاده‌های کشاورزی و دامی در ماه‌های اخیر گفت: این نهاده‌ها با دلار ۳۵۰۰ تومانی و ۳۸۰۰تومانی وارد شده اما با قیمت دلار آزاد عرضه می‌شود.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ علی اکبری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: قیمت نهاده‌های کشاورزی و دامی در وضعیت فعلی نسبت به گذشته نباید هیچ فرقی کند، زیرا این نهاده‌ها  با دلارهای زیر 4200 تومان و ارز 3500 تومان و 3800 تومان وارد کشور شده اند و در آینده هم اگر قرار باشد این نهاده‌ها با دلار 4200 تومان وارد شود، باز هم نباید تغییرات محسوسی در قیمت این نهاده‌ها به وجود بیاید.

وی در ادامه افزود: البته مشکل اینجاست که واردکنندگان این نهاده‌ها سوء استفاده می‌کنند و به شکل سلیقه ای و به قیمتی که خودشان می‌خواهند نهاده‌های وارداتی را عرضه می‌کنند که این تخلف است.

اکبری با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی اعتقادی به افزایش قیمت نهاده‌ها ندارد، گفت: مسئولان این وزارتخانه مدعی هستند که نهاده‌ها به اندازه کافی و به قیمت مناسب در بازار وجود دارد و این در حالی است که در ماه‌های اخیر تولیدکنندگان مرغ از قیمت‌های نهاده‌ها بسیار گلایه مند و ناراضی هستند و این موضوعی است که نمی توان آن را انکار کرد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی معتقد است که تنها چند روزی تنش در قیمت نهاده‌های کشاورزی و دامی به وجود آمد و سپس مرتفع شد ولی مساله این است که این گلایه مندی‌ها هنوز وجود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان گفت: افزایش شدید قیمت و آشفتگی بازار نهاده‌های دامی، نشان دهنده عدم نظارت وزارت جهاد کشاورزی است و در واقع این وظیفه جهاد کشاورزی است که با توجه به بحث ارز یارانه ای و اختصاص آن به واردات نهاده‌ها  وظیفه نظارتی اش را بسیار جدی تر انجام دهد.