۰ نفر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛

اروپایی‌ها می‌خواهند خروج آمریکا از برجام را جبران کنند

۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۲
کد خبر: 283007
اروپایی‌ها می‌خواهند خروج آمریکا از برجام را جبران کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در گفت‌وگوهایی که اخیرا با اروپایی‌ها انجام شده، تمایل اروپایی‌ها برای جبران خروج آمریکا از برجام مشاهده می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، مرتضی صفاری‌نطنزی ، در خصوص سفر رئیس‌جمهور به اروپا، اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به اروپا در چنین مقطعی ضرورت داشت، 2 کشور اتریش و سوئیس در همکاری‌های بانکی با ایران روابط تاریخی داشتند و در این سفر نیز حتی امکان ایجاد تفاهم در زمینه همکاری‌های بانکی وجود داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفاهم های بانکی ایران با کشورهای اروپایی می‌تواند بخشی از مشکلات بانکی کشور را حل کند، بیان کرد: طرف اروپایی نیز این اراده و انگیزه را دارد تا تماس‌های خوبی برگزار و تعاملات به خوبی شکل بگیرد.

وی افزود: امیدواریم که در سفر رئیس جمهور در دو حوزه بانکی و فروش نفت ایران به تفاهماتی با اروپا برسیم تا به منافع اقتصادی که از برجام انتظار داشتیم، دست پیدا کنیم.

صفاری نطنزی با اشاره به روابط خوب سوئیس و اتریش با جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: این دو کشور عضو اتحادیه اروپایی هستند و روابط خوبی در گذشته با ایران داشه‌‎اند.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: در گفت‌وگوهایی که اخیرا با اروپایی‌ها انجام شده این تمایل و علاقمندی در اروپایی‌ها مشاهده شده و آن‌ها نیز علاقمند بودند که به گونه خروج آمریکا از برجام را جبران کنند./